Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@06:46:06 GMT

«قصه کربلا» روایتی شنیداری از واقعه عاشورا

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۳۰۹

«قصه کربلا» روایتی شنیداری از واقعه عاشورا

آلبوم موسیقی «قصه کربلا» مجموعه از نوحه هایی است که به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، روند قطعات در آلبوم موسیقی «قصه کربلا» به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گویی قصه‌ای از کربلا روایت شده و داستان تاریخی حضور اباعبدالله(ع) در کربلا را به گوش مخاطب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عاشورا حماسه‌ای شگرف و عشقی تمام‌ناشدنی و واقعیتی فرهنگ‌ساز است. هنرمندان همواره سعی کرده‌اند تا فارغ از دغدغه‌های مذهبی و با توجه به حرفه خود، عاشورا را به تصویر بکشند، بسرایند، تجسم کنند یا نوای آن را به گوش مخاطب برسانند.

آلبوم «قصه کربلا» با ویژگی خاص خود می‌تواند خود را از آلبوم‌های عاشورایی دیگر متفاوت کند؛ چرا که در این آلبوم نوحه‌های مشهور به موسیقی درآمده‌اند. سازهای سنتی ایرانی در کنار تنظیم کاملاً ایرانی اثر، جلوه ویژه‌ای به قصه کربلا داده است. روند قطعات به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گویی قصه‌ای از کربلا روایت شده و داستان تاریخی حضور اباعبدالله(ع) در کربلا را به گوش مخاطب می‌رساند. اشعار قوی و کلاسیک، خوانندگی مسلط به شیوه‌های نوحه‌خوانی سنتی و اصیل ایرانی از نکات بارز این آلبوم است.

آلبوم «قصه کربلا» که به همت مرکز موسیقی حوزه هنری به مناسبت ماه محرم تولید شده، شامل ۹ قطعه موسیقی با صدا و موسیقی «قاسم مطهری» و تنظیم «داوود ورزیده» و «امید سیاره» روانه بازار موسیقی شده است. آلبوم شامل ۹ قطعه «تکنوازی نی»، «کشته کربلا»، «لاله سرخ»، «سزای دینداری»، «تکنوازی نی۲»، «قصه کربلا»، «هم ساختم هم سوختم»، «وضو خونین» و «تکنوازی نی۳» به زبان‌های ترکی فارسی‌ است. این اثر موسیقیایی به شکل ارکسترال تنظیم شده است.

نوازندگان این اثر «جابر اطاعتی»، «داوود ورزیده»، «مشتاق قره داش خانی»، «امیرحسین رضا»، «شهرام غلامی»، «سینا جهان آبادی»، «ناصر رحیمی» و «کریم قربانی» در آلبوم «قصه کربلا» بوده و اشعار انتخابی قطعات از سروده‌های «سیف فرغانی»، «محسن طالعی‌نیا»، «محسن رشید»، «اکبر محمدیان»، «ناصر فیض» و «سید تقی سیفی» است.

گفتنی است؛ آلبوم موسیقی «قصه کربلا» مصادف با ماه محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) در سال ۱۳۹۵ به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز موسیقی حوزه هنری آلبوم عاشورایی قصه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر از اسفند ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود که برای دور دوم اجرا از ۱۷ اردیبهشت در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولیپور، فرزانه سیری، محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

پیش‌فروش این اثر نمایشی و دیگر اطلاعات اجرایی به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6091077 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود