Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: همزمان با هفته دولت سه طرح خدماتی درمناطق عشایری استان بهره‌برداری شد که ۳۲۰ خانوار عشایری از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها با پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اجرا  و علاوه بر بهره مندی جامعه عشایری موجب ایجاد ۱۰۰ شغل در این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فاز دوم آبرسانی به اراضی آب باریک و خلیل آباد الیگودرز با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و اجرای ۲۸ کیلومتر لوله کشی اصلی علاوه بر برخورداری ۱۵۰ خانوار از نعمت آب سالم ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: ۵۰ خانوار عشایری منطقه گاورسله خرم آباد با انجام چهار کیلومتر ریزش برداری، بستر سازی، شن ریزی و احداث ابنیه فنی با صرف اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان از راه دسترسی برخوردار شدند.

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: همچنین انجام ۲ کیلومتر عملیات راهسازی مشابه با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان موجب برخورداری ۱۲۰ خانوار عشایری سرخده خرم آباد از راه دسترسی شد.

کریمی اظهار داشت:‌ بر اساس آمار سال ۸۷، این استان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ لرستان را تشکیل می دهند که رتبه خانواری و جمعیت آنها در سطح کشور به ترتیب هفت و ۶ است.

وی با اشاره به نقش عشایر در گردش اقتصاد لرستان، تصریح کرد:‌ این جمعیت ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می کنند و در مجموع سهم آنها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی ۹۰۰ میلیارد تومان است.

یکهزار میلیارد تومان طرح‌ عمرانی و اقتصادی  همزمان با هفته دولت در لرستان به بهره‌برداری رسید که ازاین تعداد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان عمرانی و ۲۵۰ میلیارد تومان اقتصادی و سرمایه‌گذاری بود.

دوم تا هفتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خانوار عشایری میلیارد تومان میلیون تومان هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال