Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزیان با اشاره به فعالیت‌های تخصصی مهدویت در کانون فرهنگی هنری «حضرت قمر بنی هاشم(ع)»، گفت: دوره‌های تخصصی همسرداری و خانواده مهدوی و اردوهای جهادی «مهر مهدوی» ازجمله این فعالیت‌ها است. کمک‌های مومنانه نیز به همت اعضاء انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری و مساجد با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی توانسته اند، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار آیند و پاتوقی برای حضور نسل نوجوان و جوان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شبهاتی که امروز در مباحث دینی مطرح می شود، می توان گفت این مراکز یکی از بهترین پایگاه ها برای تعمیق باورهای دینی و گسترش و تعمیق آموزه های اصیل اسلامی محسوب می شوند.

 

 به مناسبت فرا رسیدن تاسوعای حسینی که در تقویم دهه اول محرم به نام حضرت باب الحوائج، حضرت ابوالفضل العباس(ع) نام گرفته است با «پیمان نوروزیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت قمربنی هاشم(ع) واقع در چمگردان شهرستان لنجانِ استان اصفهان درباره برنامه ها و فعالیت های این کانون گفتگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

فعالیت کانون فرهنگی هنری حضرت قمر بنی هاشم(ع) در چمگردان شهرستان لنجان استان اصفهان در چه محورهایی انجام می شود؟

 

کانون فرهنگی هنری حضرت قمر بنی هاشم(ع) در استان اصفهان به عنوان کانون تخصصی در حوزه مهدویت شناخته شده است، به همین جهت کادرسازی و نیروسازی نخستین ماموریت این کانون محسوب می شود، تا با وجود نیروی متخصص و متعهد بتواند فعالیت های خود را استمرار بخشد. این کانون با تمامی نهادها، ارگانها و مجموعه های فرهنگی شهرستان ارتباط نزدیک داشته و تمامی ظرفیت خود را جهت اجرای برنامه های فرهنگی درحوزه مهدویت در اختیار آنها قرار می دهد.

 

از طرفی تمام تلاش مجموعه، جریان سازی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی و رشد و تعالی انسان در رسیدن و بازگشت به حقیقت اصلی خود یعنی «حقیقت انسان» و «روح خدا» یعنی همان گفتمان انقلاب اسلامی است. کانون با فعالیت های خود آگاهی بخشی درباره فرهنگ ناب مهدوی، را دنبال می کند.

 

بخشی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری حضرت قمر بنی هاشم(ع) در محور مهدویت را نام ببرید؟

 

با توجه به اینکه کانون فرهنگی هنری حضرت قمر بنی هاشم(ع) به عنوان یکی از فعال ترین کانو نهای تخصصی مهدویت در سطح استان و کشور مطرح است، به همین جهت تلاش می کند دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت در این زمینه برای مخاطبان برگزار کند. برگزاری دوره های مقدماتی و تکمیلی مهدویت با حضور اساتید برجسته مرکز تخصصی مهدویت قم، برگزاری اولین دوره تربیت مربی مهدویت زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت قم، اجرای اولین دوره تربیت مربی کودک مهدوی، دوره تخصصی تربیت فرزند در 35 موضوع تخصصی از جمله برنامه های این کانون مسجدی با موضوع مهدویت است.

 

دوره های تخصصی همسرداری و خانواده مهدوی، برگزاری مشاوره حضوری در زمینه های مختلف و برگزاری اردوهای جهادی «مهر مهدوی» بخش دیگری از فعالیت های این کانون در حوزه مهدویت است.

 

رویکرد فعالیت کانون فرهنگی هنری حضرت قمر بنی هاشم(ع) برنامه ریزی برای دانش آموزان است، با همکاری آموزش و پرورش در طول سال برای دانش آموزان مدارس چه برنامه هایی برگزار می کنید؟

 

آموزش معارف مهدویت به هشت هزار دانش آموز، راه اندازی اولین کتابخانه و بانک نرم افزار تخصصی مهدویت در شهرستان، راه اندازی خانه فرهنگی دیجیتال شهرستان، برپایی نمایشگاه تخصصی با موضوع «مهدویت، خانواده، کودک و نوجوان» بخش دیگری از برنامه های این کانون با موضوع مهدویت در مدارس است. همچنین این کانون تاکنون در 700 موضوع فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه کرده است.

 

برگزاری دوره های خانواده و تربیت مهدوی در مدارس و تشکیل گروه های مهدویت در مدارس، اجرای طرح «رایحه انتظار» در 86 مدرسه شهرستان و تشکیل گروه های مهدویت در مدارس بخش دیگری از دوره هایی است که به همت این کانون ویژه دانش آموزان برگزار شده است.

 

بحران کرونا زمینه انجام فعالیت های جهادی فعالین کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور شد، از سوی کانون حضرت قمر بنی هاشم(ع) برای مبارزه با ویروس کرونا و متضررین اقتصادی این بحران چه اقداماتی صورت گرفت؟

 

یکی از اقداماتی که از همان ابتدای بحران کرونا توسط فعالین کانون مورد توجه قرار گرفت، راه اندازی کارگاه تولید ماسک به همت خواهران بود، به طوری که 30 هزار ماسک در کارگاه کانون تولید و در میان نیازمندان پیرامون کانون توزیع شد.

از طرفی در راستای اهتمام به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه طی فراخوانی که صورت گرفت با کمک نهادها و موسسات اقدام به توزیع بسته های حمایتی از نیازمندان کردیم به گونه ای که 313 بسته سبد معیشتی تهیه و توزیع شد. همچنین 4 گوسفند ذبح و گوشت آن در میان فقرای شناسایی شده تقسیم گردید.همچنین کانون حضرت قمر بنی هاشم(ع) در ماه مبارک رمضان با اجرای طرح «پیمان همدلی» اقدام به اهدای بسته های معیشتی به نیت سلامتی امام زمان(عج) کرد.

 

با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری برنامه های محرم رویکرد کانون به چه شکلی بوده است؟

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برنامه های محرم کانون به صورت محله محور برگزار می شود به طوری که در اولین مرحله ارایه ملزومات محرم با قیمت مناسب به افراد جهت نصب در منازل و سیاهپوش کردن محلات و برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

 

با توجه به اینکه در شرایط بحران کرونا فعالیت بسیاری از کانون های فرهنگی هنری به صورت مجازی در حال برگزاری است، رویکرد شما در این زمینه به چه شیوه ای بوده است، برای جذب مخاطب از طریق مجازی چه  رویکردهایی  را  مورد توجه فرار داده اید؟

 

اگر چه در بحران کرونا امکان برگزاری فعالیت های حضوری برای اعضای کانون فرهنگی هنری نبود، اما ما با توجه به ظرفیت فضای مجازی رویکردها و برنامه های کانون را دنبال کردیم زیرا معتقدیم که اگر بتوانیم از ظرفیت فضای مجازی نشاط و علاقه را در فعالیت مان ایجاد کنیم، می توانیم به راحتی تعالی و رشد را زمینه سازی و مخاطبان بسیاری را از بستر فضای مجازی جذب فعالیت های کانون کنیم. در همین راستا برگزاری مسابقات خانه های انتظار، شکوفه های انتظار، بهار و مهدویت، رمز بهار، جلسات آموزش خانواده، خانواده سبز و بهار دلها به صورت مجازی برگزار شد.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون قمر بنی هاشم ع مساجد همنام کانون های مساجد تخصصی مهدویت بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!

از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

به گزارش خبرورزشی، این روزنامه هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند، نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!