Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام عزیزالله میراحمدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن تاسوعای حسینی گفت: عزادارای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان به صورت متمرکز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه تاسوعا و عاشورای امسال دسته روی هیئت‌های مذهبی در سطح شهر برگزار نمی‌شود افزود: مراسم عزادارای امسال در شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره)، ورزشگاه تختی و روبروی امامزاده برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مردم نه مسافرت بروند و نه پذیرای مسافر باشند

میراحمدی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراسم‌ها از سوی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی مورد تاکید قرار گرفته است.

او ادامه داد: امسال همراه داشتن پرچم و علامت به خاطر رعایت فاصله گذاری اجتماعی فقط در حد فضای‌سازی محیط است.

میراحمدی گفت: عزاداران حسینی در صورتی که برنامه سینه‌زنی و زنجیرزنی داشته باشند، به صورت ایستا و بدون هیچ گونه حرکت و دسته‌روی و یا تجمع برگزار کنند.

او افزود: برپایی مراسم عزدارای عاشورای حسینی نیز در همین مکان‌های تعیین شده است و نماز ظهر عاشورا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و همراه داشتن مهر و زیرانداز برای نمازگزاران ضروری است.

میراحمدی اضافه کرد: مراسم عزادارای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌های مختلف استان به جزء شهرستان لردگان به دلیل وضعیت حادتری که به دلیل شیوع ویروس کرونا دارد، نیز به صورت متمرکز و با تایید ستاد کرونای شهرستانی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی در استان فعال است که از این تعداد تاکنون بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی در سامانه بیرق ثبت‌نام و تعهدنامه ستاد ملی کرونا را امضاء کرده اند.

میراحمدی به بازرسی‌های انجام شده از هیئت‌های مذهبی از اول ماه محرم از سوی بازرسان سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت اشاره کرد و گفت: براساس بازرسی انجام شده تمام دستورالعمل‌های ستاد کرونا در این هیئت‌ها اجرایی شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاسوعای حسینی دستورالعمل های بهداشتی ماه محرم کرونا ویروس برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟