Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:27:22 GMT

۵۶ پرونده برای تخریب منابع طبیعی بیجار تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۲۴۵۳

۵۶ پرونده برای تخریب منابع طبیعی بیجار تشکیل شد

قدیر آریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش حفاظت از منابع طبیعی، ۵۶ پرونده تخریب تهیه و به مراجع قضایی ارجاع شد و با اقدامات پیشگیرانه، روند تخریب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی است.

وی افزود: از جمله دلایلی که موجب کاهش تعداد پرونده‌های تخریب منابع ملی شده توجه و اهمیت دستگاه قضایی به موضوع حراست از اراضی ملی و طبیعی است که از سال گذشته با قدرت مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار یادآور شد: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی، ۱۲ مورد چرای دام مازاد و غیرمجاز اخطار کتبی ۱۵ روزه گرفتند که در صورت عدم توجه، مشمول جریمه نقدی به ازای هر رأس دام سبک چهار میلیون ریال خواهند شد که با توجه به افزایش قیمت دام، این جریمه بازدارنده نیست.

او ادامه داد: در حوره خلع ید اراضی ملی ۶۸ فقره امسال گزارش شد که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی است البته باز هم برخورد قاطع قضات با متخلفان، در اهمیت و حفظ منابع طبیعی کوثر بوده است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار تاکید کرد: در حوزه کاداستر، برای اراضی ملی ۲۲ پلاک سند تهیه شد که یکی از مهمترین دستاوردهای حقوقی این اداره برای حفظ اراضی ملی است.
او با اشاره به وضعیت حوزه مراتع شهرستان بیجار گفت: بذرپاشی و احداث آبشخور در روستای گون دک به مساحت ۲۲۶ کیلومتر بذرپاشی و ۴۴ کیلومتر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام و به بهره‌برداری رسیده است.
آریان به ظرفیت مناسب اراضی ملی بیجار جهت کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح «۹ در ۹۹» و طرح‌های محوری اقدام عملی و نقشه راه مجموعه منابع طبیعی در سال جاری است که با اجرای آنها شاهد جهش در فعالیت‌های منابع طبیعی در همه بخش ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های جهشی ۹ گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقای پوشش حفاظتی، مدیدیت و بهره‌برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت بوستان‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی، است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار یادآور شد: در طرح ۹ در ۹۹ در روستای برگشاد بیش از ۱۴۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در راستای کشت گیاهان دارویی با مشارکت بخش خصوصی به متقاضیان واگذار شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها مراتع کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی بیجار مراتع کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری تصرف اراضی بیجار منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با ورود دستگاه قضایی بیش از دو هزار و 100 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شد.

 ناصر عتباتی افزود: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در یکهزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از یکهزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی، همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستانها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، دو هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از شش هکتار به تعداد یکهزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان ، همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

 

 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی