Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان نسبت به افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید صادراتی و کاهش رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی هشدار داد و گفت: نباید اجازه داد که روند صادرات غیرنفتی کشور و ارزآوری ناشی از آن کند شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از گنفدراسیون صادرات ایران، حسن احمدیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، به بررسی افزایش هزینه صادرکنندگان پرداخت و اظهار داشت: بی‌ثباتی نرخ ارز را می‌توان از فاکتورهای مهم در افزایش هزینه صادرکنندگان دانست؛ این در حالی است که مسائلی از جمله کرونا، تصمیمات آنی دولتی و بی‌ثباتی آنها باعث شده هزینه‌های تمام‌شده صادرکنندگان و تولیدکنندگان بالا برود و اینگونه قضایا باعث کند شدن روند صادرات و کاهش ارزآوری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به موضوع کارت‌های بازرگانی و اثر آن در حوزه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: تمدید این کارت‌ها از اتاق بازرگانی گرفته و به سازمان توسعه تجارت ایران سپرده شده است که این منجر به برخی اثرات منفی در عرصه تجارت شده است.

احمدیان در خصوص تعهدات ارزی نیز تصریح کرد: اصل و فرع نرخ ارز به دارایی‌های بانک مرکزی و کشور نسبت به مدیریت در این موضوع برمی‌گردد؛ به این معنا که با وجود تحریم‌ها و عدم فروش نفت، دولت با محدودیت منابع ارزی مواجه شده و تلاش دارد تا با اتکای به صادرکنندگان و فشار برای برگرداندن ارز صادراتی، بازار را مدیریت نماید؛ این در حالی است که بخش عمده از این ارزهای صادراتی متعلق به خصولتی‌ها و شرکت‌هایی است که مستقیما زیر نظر دولت بوده و خارج از حیطه صادرکنندگان عام فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکتهای پتروشیمی و فولاد، ارز زیادی را می‌توانند به کشور بازگردانند؛ اما مدیریت به گونه‌ای دیگر بوده و تاثیر منفی این امر به صادرکنندگان خرد وارد شده و عملا فشاری غیرمنطقی به این بخش وارد آورده است.

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران، به وضعیت بازار سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: در بورس نگاه بر اساس ورود سرمایه مردم و کنترل نقدینگی در حوزه تولید و تامین سرمایه بود؛ اما بخش عمده‌ای از آن به شکل کاذب عملیاتی شده است.

وی افزود: بخشی از سرمایه‌های در دست مردم جمع آوری شده؛ اما طبق پیش‌بینی اقتصاددانان و بخش خصوصی، افت سرمایه‌های مردم به لحاظ آنچه در بورس طی روزهای اخیر اتفاق افتاده، فضای کاذب و متلاطمی را ایجاد کرده که ثمره آن بی‌اعتمادی خواهد بود.

احمدیان معتقد است که نگاه به بخش تولید عملی نشده و تنها در خرید و فروش های کاذب خلاصه شد که نه در بخش تولید و نه در بازار سرمایه جذب آن اتفاق نیفتاد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی تجارت صادرات افزایش هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند