Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@22:50:23 GMT

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا در «کارولینای شمالی»

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۳۶۶۷

ساعت24-صدها معترض آمریکایی با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در شهر «رالی» ایالت «کارولینای شمالی» خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان شدند.

در ادامه اعتراضات سراسری گسترده در آمریکا علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس، صدها معترض آمریکایی علیرغم قوانین منع آمد و شد، در خیابان‌های شهر «رالی» ایالت «کارولینای شمالی» تظاهرات برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «ای بی سی ۱۱» با پوشش اخبار مربوط به اعتراضات شهر رالی گزارش کرد که در حالیکه معترضان علیرغم گذشت یکساعت از زمان شروع قوانین منع آمد و شد، همچنان به تظاهرات خود ادامه می‌دهند، گروهی از آنها در حالی که مقابل ساختمان شهرداری رالی تجمع کرده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده از اعتراضات علیه خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها و سیاهپوستان آمریکایی نشان می‌دهد که معترضان در حالیکه به سمت ساختمان کنگره ایالتی حرکت می‌کنند، شعار می‌دهند: «تا عدالت نباشد، صلح هم نخواهد بود» و اینکه «جان سیاهپوستان اهمیت دارد».

در ادامه اعتراضات به خشونت پلیس، «ماری آن بالدوین» شهردار رالی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کل شهر از روز جمعه و شنبه شب تحت قوانین منع آمد و شد قرار دارد.

قوانین منع آمد و شد از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۰۵:۰۰ روزهای جمعه و شنبه شب اجرا می‌شود اما خیابان‌ها و جاده‌های در مرکز شهر رالی در تمامی طول اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) از ۱۷:۰۰ روز جمعه به وقت محلی مسدود شده است.

گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که تظاهرات در شهر رالی در اعتراض به اقدام یکشنبه هفته گذشته افسر پلیس شهر «کنوشا» ایالت ویسکانسین در هفت مرتبه شلیک گلوله به «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله سیاهپوست آمریکایی غیرمسلح صورت گرفته است.

روز دوشنبه هفته گذشته، یک کلیپ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست به دست شد که در آن بلیک را نشان می‌داد که به سمت خودروی خود حرکت می‌کند و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه این جوان سیاهپوست درب خودروی خود را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس هفت مرتبه به وی شلیک می‌کند.

انتشار این ویدئو و اظهارات بعدی پدرش که از فلج شدن بلیک خبر داده بود، موجی از خشم را در مردم آمریکا برانگیخت و اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف از جمله کنوشا و رالی و دیگر شهرهای آمریکا علیه خشونت پلیس این کشور برگزار شد و اکثر این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

در یکی از کلیپ‌های ویدئویی که از طریق یک بالگرد تهیه شده و جمعیت معترضان را از بالا نشان می‌دهد، بیش از ۵۰۰ معترض آمریکایی در مرکز شهر رالی از سمت دادگاه این شهر به سمت ساختمان کنگره ایالتی و شهرداری در حال راهپیمایی هستند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها این اقدامات خشونت‌بار پلیس آمریکا را محکوم نکرده است بلکه سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفته است و در جدیدترین این موارد، امروز (شنبه)، در پیامی تهدید‌آمیز ضمن شورشی و غارتگر خواندن معترضان ضدنژادپرستی در پورتلند، آنها را تهدید کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قوانین منع آمد و شد علیه خشونت پلیس پلیس آمریکا شهر رالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را که برای محکوم کردن نسل‌کشی علیه فلسطینیان بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای برقراری صلح مستحق احترام هستند.

مادورو از جوانان سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان