Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سیستان و بلوچستان در روز تاسوعای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری حضور یافتند و بر مظلومیت سید و سالار شهیدان کربلا و یاران باوفایش بویژه حضرت ابوالفضل عباس(ع) اشک ماتم ریختند و به سوگ نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز روز علمدار کربلاست؛ بزرگ مردی که وقتی نامش بر زبان جاری می‌شود چشم‌ها ناخودآگاه به احترام وفاداری‌اش اشک می‌ریزند و دلها پر از عشق به او می‌شود.

حرمت و عظمت ابوالفضل العباس (ع) آن قدر نزد مردم ایران اسلامی ارزشمند است که یک روز مانده به عاشورای حسینی را به عزاداری برای این بزرگ مرد اختصاص می‌دهند و با جان و دل همچنان که برای مولایشان اباعبدالله الحسین(ع) عزادارند در غم مظلومیت علمدار کربلا نیز سوگواری می‌کنند.

۹ روز است که شهرستان‌های سیستان و بلوچستان یکپارچه سیاه‌پوش شده و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع)‌با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس عزای حسینی حضور می‌یابند و ارادت خود به اهل بیت (ع) را نشان می‌دهند.

همچنین امسال شاهد برپایی بیشتر روضه‌های خانگی هستیم و کسانی که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی نتوانسته‌انددر هیات‌های مذهبی حضور یابند با نصب پرچم‌های مشکی بر سر در منازل خود به سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) نشسته‌اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و برادر بزرگوار ایشان حضرت عباس(ع) اشک ماتم می‌ریزند و برسر و سینه می‌زنند.

زاهدان امروز شاهد جلوه‌های بی‌بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش بود و علاوه بر ۱۰ نقطه اصلی که برای برپایی مراسم تاسوعای حسینی مشخص شده مردم در سایر محله‌ها و کوچه‌های این شهر با نصب بیرق‌های مشکی در سوگ مولای خود حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداری کردند.

با وجود اینکه امسال خبری از دسته روی هیات‌های مذهبی نیست اما مراسم عزاداری در نقاط مشخص شده در زاهدان برپاست و مردم متدین این شهر با زدن «ماسک» و رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی در این آیین ها حضور می‌یابند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امسال به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در طول دهه اول محرم بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

محسن ارباب افضلی با بیان اینکه در محرم امسال بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا هیچ‌گونه مراسم دسته روی انجام نشده و نخواهد شد، تصریح کرد: به منظور رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع مردم در شهر زاهدان ۱۰ محله برای برگزاری مراسم ظهر تاسوعای حسینی مشخص شده است.

وی ادامه داد: امروز عزاداران امام حسین علیه السلام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این نقاط از ساعت ۱۰ صبح حاضر شدند و تا اذان ظهر به عزاداری پرداختند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در همه این نقاط عزاداری در فضای باز انجام‌ شده است، گفت: گلزار شهدای گمنام در بلوار شهید سلیمانی (مسجد ابوذر)، آستان مقدس شهدای گمنام در بلوار خرمشهر، گلزار شهدای زاهدان واقع در انتهای خیابان مولوی، گلزار شهدای گمنام مهرشهر، مسجد پیامبر اعظم (ص)، مسجد الزهرا (س) بلوار آزادگان، مسجد علی بن ابیطالب (ع)، مسجد الغدیر بلوار شهید مزاری، گلزار شهدای گمنام شهرک جهاد و رضویه زاهدان از جمله نقاط مشخص شده برای برگزاری مراسم عزاداری در روز تاسوعای حسینی بود.

ارباب افضلی خاطرنشان کرد: مراسم روز عاشورای حسینی نیز فردا روز عاشورای حسینی در همین نقاط برگزار می‌شود، ضمن اینکه نماز ظهر عاشورا مانند سال‌های گذشته در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

 عباس بن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقبهای قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب الحوائج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام البنین در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه متولد شد.

ایشان در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین (ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای اهل بیت و خیمه های اطفال حضور داشت.

حضرت عباس هیچ‌گاه برادرش امام حسین (ع) را تنها نگذاشت و با وجودی که از سوی سپاه دشمن برای ایشان امان نامه فرستاده شده بود اما آن حضرت وفاداری را به حد اعلا رسانده و دست رد بر سینه یزید و یزیدیان زد و تا پای جان از دین خدا و راه پدر و برادرانشان حفاظت کرده و در این راه به فیض شهادت نائل آمدند.

علاقه، ادب و احترام حضرت عباس به برادر بزرگوارشان چنان مستحکم بود که وقتی امام حسین(ع) در هنگام شهادت این دلاور مرد تاریخ اسلام بر بالین خون آلود حضرت عباس(ع) حاضر شد فرمود: «اکنون کمر من شکست»

مرقد مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در نزدیکی مرقد مطهر برادرشان امام حسین(ع) در کربلا قرار دارد و قبله گاه عاشقان و دلباختگان مکتب عاشوراست.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه محرم محرم 99 رعایت شیوه نامه های بهداشتی سیستان و بلوچستان تاسوعای حسینی شهدای گمنام گلزار شهدای امام حسین ع حضرت عباس مشخص شده عباس ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم