Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان حوزه فرهنگ و رسانه معتقد هستند که ابتکار عمل نیروهای انقلابی در نحوه برگزاری عزاداری ها در روزگار کرونایی غوغایی تماشایی از شکوه حماسه حسینی به تصویر کشانده و حسینیه ای به وسعت شهرها و کشورها شکل گرفته که عاشورا را به شیوه ای نو روایتگری می کند و این درس بزرگ رهبر انقلاب است که مجالس روضه می تواند زمینه ساز تمدن سازی دینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ماه محرم است، از روزها قبل به صورت خودجوش هیئتی ها، مسجدی ها، منبری ها و اقشار مختلف مردم مانند هر سال به هر طریقی شده رنگ و بوی عزا گرفته اند، چهره ها، در و دیوار و مساجد و حسینه ها همه و همه حسینی شده است.

و اما آنچه که این روزها به چشم می خورد حرکتی منسجم، مبتکرانه و خلاقانه در نحوه برگزاری عزاداری ها در روزهای کرونایی است که چشم جهانیان را خیره کرده است.

ابتکار عمل نیروهای انقلابی در نحوه برگزاری عزاداری ها در روزگار کرونایی

در این باره حسین ربیعی کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: امسال با توجه به محدودیت هایی که به دلیل شیوع کرونا اتفاق افتاد، رنگ و بوی مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: گرچه کرونا تهدیدی برای برگزاری این گونه مجالس به نظر می رسید، با این وجود به لطف توجه سیدالشهداء(ع) و با منویات مدبرانه رهبر انقلاب در نهایت با در نظر گرفتن تمام محدودیت های اعلام شده، عزاداری ها با ابتکار و خلاقیت نیروهای مؤمن انقلابی در حال برگزاری است و این مسئله زمینه ساز شکل گیری نظم نوینی شده است.

شکوه حماسه حسینی در مجالس عزاداری توأم با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گفته این کارشناس فرهنگی در برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم که امروز شاهد آن هستیم، جلوه های زیبایی از شکوه حماسه حسینی توأم با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی به تصویر کشیده شده است.

شیوه برگزاری عزاداری های ایران به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شد

ربیعی این نظم نوین ایجاد شده را مختص به ایران اسلامی نمی داند و با اشاره به تصاویر انتشاری از عزاداری های نجف، پاکستان و لبنان عنوان کرد: نحوه برگزاری عزاداری ها در کشورمان برای سایر کشورها به یک الگو تبدیل شده و اینک در بسیاری از کشورهای عزادار، اقامه عزای حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است.

وی معتقد است بی تردید در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد گسترش وسیع این نظم نوین حسینی در بسیاری از شهرها و کشورهای دیگر خواهیم بود، بنابراین می توان با صدایی رسا اعلام کرد که هم می شود مراسم عزاداری امام حسین(ع) را داشته باشیم و هم پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

درس بزرگ رهبر انقلاب؛ مجالس روضه زمینه ساز تمدن سازی دینی

این کارشناسان فرهنگی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به ما درس دادند که با تمام ملاحظات مختلف می شود از سویی رعایت همه قواعد و قوانین بهداشتی را در نظر داشت و از سویی دیگر همزمان مجالس روضه حتی یک نفره هم برای سیدالشهداء(ع) در بحث تمدن سازی دینی که مد نظر ایشان است برپا کرد.

*ضرورت انعکاس جلوه های زیبای عزاداری ها در فضای مجازی

ربیعی عنوان کرد: این روزها فضاهای باز از استادیوم ها، ورزشگاه ها و پارکینگ های رو باز گرفته تا محوطه مساجد و فضای سبز پارک ها در کنار مزار شهدا، همه شرایط لازم برای برگزاری عزاداری سالار شهیدان را دارند و اگر در این فضاها نشد در کوچه ها، محله ها و حتی خانه ها می توان با روضه خوانی مختصر یک نفره، عزای حسینی را اقامه کرد.

حسینیه ای به وسعت شهرها و کشورها در حال شکل گیری است

این کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی به انعکاس جلوه زیبای عزاداری ها توأم با رعایت پروتکل های بهداشتی در بستر فضای مجازی تأکید دارد تا جهانیان به چشم خود مشاهده کنند که امروز حسینه سیدالشهداء به وسعت شهرها و کشورها در حال شکل گیری است.

حسین(ع) زهراء محور نظم نوین جهانی/روایتگری مسیر سیدالشهداء به شیوه ای نو در جهان

ربیعی معتقد است که نظم نوین جهانی حول محور امام حسین(ع) در حال شکل گیری است و زیبایی های خود را به دنیا نشان می دهد و این گونه زمینه شناحت جهانیان از حسین(ع) بیش از پیش مهیا می شود.

وی تأکید کرد: برگزاری عزادرای های محرم سال جاری نشان داد که عاشقان و مریدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم ملاحظات و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته اند و اولویتشان است و هم با شور و شعور حسینی این مسیر سیدالشهداء(ع) را روایتگری می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرها و کشورها تمدن سازی دینی سیدالشهداء ع رهبر انقلاب مجالس روضه پروتکل ها زمینه ساز شکل گیری نظم نوین حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی