Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مراکز انتقال خون خراسان جنوبی در روزهای تاسوعا و عاشورا پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پویش نذرخون و پلاسما در ایام محرم و صفر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی افزود: نذر خون و نذر پلاسما چندسالی است که درکشور ودرمراکز خونگیری در حال انجام است و تا پایان صفر ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و کمبود ذخایر خونی و  لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، امسال سازمان انتقال خون امسال به شکلی ویژه‌تر پویش نذر خون را اجرا می‌کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال نیز نذر پلاسما را درکنار نذر خون خواهیم داشت که مختص بهبود یافتگان کرونا درنظر گرفته شده است.

میری مقدم ادامه داد: تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت شده و نروم نباید نگران باشند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا، افراد می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی nobatdehi.ibto.ir برای دریافت نوبت اهدای خون اقدام کنند.

میری مقدم بیان کرد: دو مرکز خونگیری در شهر بیرجند، یک مرکز در شهر طبس گلشن و یک مرکز نیز در شهر قاین در تمام روزهای غیرتعطیل فعال هستند و مرکز خونگیری فردوس نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خونگیری میدان جانبازان بیرجند در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در نوبت عصر و همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز در نوبت صبح و عصر فعال خواهد بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون خون خراسان جنوبی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: یزدی‌ها در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور قرار دارند و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور هستند.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.
آقائی ضمن تشریح گزارشی از وضعیت اهدای خون در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان به زودی مشکلات و موانع موجود در بحث اهدای خون مرتفع شود.
 محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت طرز نگرش توسعه اهدای خون در شهرستان‌ها گفت: مطالبه مردم شهرستان جهت اهدای خون یکی از کوچک‌ترین مطالبات آنهاست و این امری است که باید هر چه سریعتر پیگیری و همچنین مشکلات نیز با کمک استان و مسئولان شهرستان مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد