Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جرمی کوربین» در این نامه که تصویر آن را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده نوشته است؛ آموزش نظامی به کشورهایی که پیشینه حقوق بشری تکان دهنده و با مردمشان رفتار غیر انسانی دارند، اقدامی نفرت انگیز و شرم آور است و باید سریعا به این موضوع پرداخته شود.

او در نامه یادشده از نخست وزیر انگلیس این پرسش را مطرح کرده که آموزش نظامی به کشوری همچون عربستان سعودی که با حمله به یمن فاجعه انسانی به بار آورده است، چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سیاستمدار انگلیسی با بیان اینکه «این مساله بسیار جدی است و باید بدون فوت وقت پیگیری شود» افزود: من از شما تقاضا دارم که در اسرع وقت با مقامات وزارت دفاع مذاکره کنید تا مقررات مورد استفاده برای آموزش نظامی به کشورهای خارجی بازنگری شود.»

کوربین خاطر نشان کرد که تنها از این طریق، ملت‌های مظلومی که حقوق شان توسط دولت های متجاوز نقض می‌شود، احساس آسایش خواهند کرد.

این نامه  ۲۸ اوت (۷ شهریور) به دفتر نخست وزیر انگلیس ارسال شده است.

چندی پیش یک نشریه انگلیسی فاش کرد که دولت لندن در حال کمک به آموزش نظامی ۱۷ کشوری است که در فهرست ناقضان حقوق بشر وزارت امور خارجه انگلیس قرار دارند.

فهرست یادشده، کشورهایی را نشان می‌دهد که دولت انگلیس «به‌طور خاص نسبت به مسائل حقوق بشری در مورد آن‌ها نگرانی دارد.»

به گزارش نشریه ایندیپندنت، وزارت دفاع انگلیس به تازگی پذیرفته که نیروهای مسلح این کشور در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به کشورهایی خدمات آموزش نظامی داده‌اند که در فهرست ناقضان حقوق بشر وزارت امور خارجه قرار دارند. 

این کشورها عبارتند از افغانستان، بحرین، بنگلادش، چین، کلمبیا، مصر، اسرائیل، مالدیو، پاکستان، عربستان سعودی، سومالی، سریلانکا، سودان، ترکمنستان، ازبکستان و زیمباوه.

بر اساس این گزارش، انگلیس برای سربازان بحرین دوره‌های آموزشی تک‌تیراندازی گذاشت که باعث سرکوب ناآرامی‌های صلح‌آمیز سال ۲۰۱۸ شد و تمام نیروهای مخالف حکومت را حذف کرد.

ارتش انگلیس همچنین به نیروهای عربستان سعودی، استفاده از جت جنگی و تجهیزات تاکتیکی را در حالی آموزش داده که این کشور در بمباران هوایی یمن دخالت داشته و به گفته سازمان ملل و سازمان‌های امداد یک فاجعه انسانی عظیم به بار آورده است.

علاوه بر این انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش حدود ۶ میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده است.  بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

«اندرو اسمیت» سخنگوی پویش مبارزه با تجارت اسلحه در انگلیس می‌گوید: «انگلیس با آموزش و همکاری با حاکمان ستمگر، دیکتاتور و ناقضان حقوق بشر خودش را در جنایاتی که این کشورها مرتکب می‌شوند شریک می‌کند.»

برچسب‌ها جرمی کوربین انگلستان حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرمی کوربین انگلستان حقوق بشر جرمی کوربین انگلستان حقوق بشر ناقضان حقوق بشر عربستان سعودی آموزش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • چهره‌های هالیوودی خواستار تغییر جهان با هنر شدند
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل