Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر تدوین بانک اطلاعاتی اقشار آسیب‌پذیر در پرداخت یارانه‌های نقدی گفت: کشاورزان و کارگران نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند. - اخبار استانها -

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، حذف یارانه دهک‌های بالا و هدایت سرمایه‌ها به سمت حمایت بیشتر از اقشار کم برخوردار جامعه را در صورت تدوین یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل عملیاتی خواند و اظهار داشت: کشاورزان و کارگران روزمزد و فصلی از جمله اقشاری هستند که به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دسترس بودن داده و اطلاعات جامع را در بخش‌های تصمیم‌گیری امری مهم تلقی کرد و بیان داشت: اگر کشوری خواهان توسعه و پیشرفت باشد حتماً باید فرآیندهای داده‌پردازی و تبدیل داده به اطلاعات در آن عملیاتی شود زیرا این اطلاعات در تصمیمگیری‌ها مؤثر واقع می‌شوند.

گودرزوند چگینی اتخاذ راهکارها و اجرای یکسری تصمیمات بر مبنای داده‌های طبقه‌بندی شده را فرآیندی که باید در هر جامعه و کشوری وجود داشته باشد دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشورمان وجود دارد و هنوز هم به آن پرداخته نشده است در دست نبودن یک بانک اطلاعاتی جامع و قابل رجوع است.

نگران حذف یارانه موالید جدید نباشیدجزئیات آیین‌نامه هدفمندی یارانه‌ها در سال 99/ آغاز حذف یارانه نقدی 3 دهک بالای درآمدی، 1 ماه دیگر+سندواکنش به مدل حذف یارانه بگیران/یک پنجم درآمد خانوارهای سیستان و بلوچستان با یارانه تامین شد

وی با بیان اینکه این بانک اطلاعاتی در کشورمان برای تحقق اصل بسیار مهم توزیع عدالت هنوز کامل نشده و در اختیار نیست افزود: وجود این بانک اطلاعاتی علاوه بر توزیع عدالت در امر اعمال و اخذ مالیات‌ها، دادن یارانه‌ها، کمک به طبقات آسیب‌پذیر جامعه و بسیاری از مسائلی که به کشور کمک می‌کند اثربخش واقع می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس به آمارها و اطلاعات بانک مرکزی نیز اشاره کرد و متصل شدن و ارتباط دادن این اطلاعات به هم را لازم و ضروری دانست و افزود: این امر در متناسب‌ کردن مالیات‌ها مؤثر است از سوی دیگر طبقات مشمول و دهک‌های آسیب‌‌پذیر جامعه را هم برای دریافت یارانه‌های نقدی به خوبی مشخص کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از لیست خارج کردن افراد و خانوارهایی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند را ضروری دانست و گفت: رسیدن به این هدف بدون داشتن یک بانک اطلاعاتی منسجم کاری بسیار سخت و دشوار است و به عقیده بنده دولت در این زمینه باید وقت بیشتری را صرف کند.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه اگر این اتفاقات رخ بدهد بسیاری از مشکلات موجود حل و فصل می‌شود تصریح کرد: با شناسایی طبقات محروم و اقشار نیازمند بدون شک حمایت‌های بیشتری از آنان در بحث ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به عمل می‌آید و دیگر شاهد سرازیر شدن سرمایه‌ها به سمت قشرهای برخوردار نخواهیم بود.

وی دهک‌های حقوق بگیر، خانوارهای تحت پوشش نهادهایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، بازنشستگانی که حقوق‌شان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و یا کارمندان را قشرهایی که بانک اطلاعاتی آن‌ها در دسترس است ذکر کرد و گفت: در کنار افرادی که اطلاعاتشان موجود است کشاورزانی هم هستند که بیمه نیستند و نیاز به حمایت دارند.

نماینده مردم رودبار در مجلس حمایت از کارگران روزمزد و فصلی و یا کسبه‌هایی که درآمدشان پایین است و در شهرهای کوچک سکونت دارند را نیز لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: کسانی هم هستند که نه بیمه دارند و نه حتی یک شغل مشخص و بدون شک برای رسیدگی و پشتیبانی از این اقشار نیازمند اطلاعات دقیق هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه جمع‌آوری و طبقه‌بندی کردن اطلاعات اقشار مختلف مردم کار سختی نیست عنوان کرد: دهیاران، شوراها، بخشداران، فرمانداران همه این‌ها می‌توانند در تکمیل بانک اطلاعاتی کمک کنند و به عقیده بنده این امر مهم‌ترین کاری است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد.

گودرزوند چگینی در پاسخ به این پرسش که آیا برآورد جدیدی از افراد برخوردار و غیرنیازمندی که هنوز یارانه‌های نقدی دریافت می‌کنند اعلام شده و در اختیار مجلس قرار گرفته است یا خیر افزود: آخرین گزارشی که از وزیر کار و رفاه اجتماعی داشتیم اعلام کردند که سیستم اطلاعاتی آن‌ها در حال تکمیل است تا به بانک مرکزی وصل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخی اقدامات و اتفاقات در بحث تدوین جامعه اطلاعاتی در حال وقوع بوده اما سرعت آن بسیار کم است اظهار داشت: هنوز در بحث اینکه چه تعداد افرادی که نیازمند دریافت یارانه‌های نقدی نیستند نمی‌توان عدد و رقم دقیقی را اعلام کرد و باید منتظر بمانیم تا اطلاعات کامل شوند.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... مِلک ۱میلیاردی ملاک درستی برای حذف یارانه معیشتی است؟ شریعتمداری: حذف یارانه پردرآمدها با احتیاط کامل انجام می‌شود بودجه حذف یارانه دهک‌های پردرآمد در بخش بهداشت و درمان هزینه شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مِلک ۱میلیاردی ملاک درستی برای حذف یارانه معیشتی است؟ شریعتمداری: حذف یارانه پردرآمدها با احتیاط کامل انجام می‌شود بودجه حذف یارانه دهک‌های پردرآمد در بخش بهداشت و درمان هزینه شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۳ نوکری متفاوت یک مداح قزوینی برای امام حسین(ع) / بیمارستان ولایت قزوین محفل روضه باب‌الحوائج(ع) شد + فیلم ۴ فرمانده سپاه کردستان: هیچ‌گاه برای تداوم اسلام و انقلاب حسینی در برابر زورگویان تسلیم نمی‌شویم ۵ طنین لبیک "یا حسین" مردم قم همزمان با سراسر کشور ۶ طنین نوای الدخیل یا ابالفضل(ع) در دارالعباس اردبیل/ نمایش شور و شعور حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسوعای حسینی + فیلم ۷ تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارت زلزله اعزام شدند ۸ عزاداری با سبک و سیاق خاص در حسینیه آقاسید جمال قزوین/ چراغ روضه‌ای که بعد از گذشت ۱۳۸ سال هنوز روشن است+ فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش| ایران اسلامی در عزای علمد‌ار کربلا / مردم شور و شعور حسینی را نمایش گذاشتند / حرم رضوی سوگوار تاسوعای حسینی + فیلم طنین نوای الدخیل یا ابالفضل(ع) در دارالعباس اردبیل/ نمایش شور و شعور حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسوعای حسینی + فیلم ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم گزارش ویدئویی| برگزاری مراسم حسینی روستای فخرآباد شهرستان میناب/ هرمزگان غرق در عزای شهادت امام حسین(ع) مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: منافقین با وجود ترور هزاران ایرانی توسط آمریکا و اتحادیه اروپا پناه داده شده‌اند نصرالله: میلیون‌ها دلار برای حملات رسانه‌ای علیه حزب‌الله هزینه می‌شود/ افتخار می‌کنیم پیرو مکتب امام حسین(ع) هستیم فرمانده سپاه کردستان: هیچ‌گاه برای تداوم اسلام و انقلاب حسینی در برابر زورگویان تسلیم نمی‌شویم سفیر ایران: هیچ کشوری به اندازه ایران خواهان سربلندی عراق نیست طنین لبیک "یا حسین" مردم قم همزمان با سراسر کشور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه و محاسبات مجلس عضو کمیسیون برنامه حذف یارانه دهک یارانه های نقدی گودرزوند چگینی بانک اطلاعاتی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت  ایران عراق را شریک دوم تجاری ایران معرفی کرد و افزود: عراق جزو کشور‌های اولویت‌دار ما در تجارت محسوب می‌شود؛ در سال‌های اخیر ما در تجارت با این کشور بر صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی تمرکز کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است، گفت: کمیسیون مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ۱۶ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد؛ در صورت جلسه این کمیسیون بند‌های دستگاه‌هایی که در این کمیسیون نقش دارند آورده شده است.

وی نقش وزارت صمت در کمیسیون مشترک ایران و عراق را کاربردی دانست و افزود: مهم‌ترین کمیته این کمیسیون کمیته تجاری و اقتصادی است که مسئولیت آن با سازمان توسعه تجارت ایران، به‌خصوص دفتر غرب آسیا این سازمان است. در این کمیته از سازمان‌های تحت پوشش مانند سازمان زمین‌شناسی، شرکت شهرک‌های صنعتی و... بند‌هایی به عنوان بند‌های پیشنهادی قید شده است.

ربیهاوی با اشاره به مهم‌ترین بند‌های کمیسیون مشترک ایران و عراق، بیان کرد: برگزاری سومین کمیته بازرگانی ۱۴۰۳ و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهم‌ترین بند‌های پیشنهادی کمیسیون مشترک است؛ گفتنی است این دو بند مورد توافق طرف عراقی نیز قرار گرفته است. درکنار این بندها، موضوعاتی مربوط به کمیته تجاری مانند بحث توافقات اتاق‌های بازرگانی، پیگیری اختلافات بین تجار، توسعه صادرات و تسهیل در امور تجاری اتاق‌های بازرگانی در دستور بررسی قرار گرفته است.

 مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی که در عراق فعال‌ هستند با یکسری مشکلات مواجه هستند. تلاش ما رفع و رجوع این مشکلات و تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی در بازار عراق و اخذ ضمانت‌نامه‌های بانکی و افتتاح حساب و... است.

وی تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق را به عنوان دیگر توافق‌ کمیسیون مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ج. ا ایران و جمهوری عراق به عنوان یکی از بحث‌های تسهیل تجارت هدف‌گذاری شده است. هدف بررسی روابط اقتصادی ما با عراق در این کمیسیون است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • کنایه تن هاخ به مورینیو؛ کدام سرمربی حمایت بیشتری داشته‌ است؟
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین