Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه به منظور رعایت مسائل بهداشتی و همچنین شیوه‌نامه های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، از ابتدای سال ضریب اشغال قطارهای مسافری تنها ۴۲ درصد بوده است گفت: در شرایط کرونا  بسیاری از مردم از انجام سفر غیرضروری پرهیز کردند و همین موضوع باعث کاهش ضریب اشغال مسافر در بخش های مختلف حمل و نقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در تعطیلات چند روز گذشته حضور چشمگیری از مسافران را در بخش های مختلف شاهد بودیم اما در حوزه حمل ونقل ریلی افزایش مسافر چندان نبوده است افزود: میزان جابه جایی ریلی مسافر در این هفته نسبت به هفته گذشته تنها ۶ درصد رشد  داشته است.

مدیر عامل راه آهن درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بخش های مختلف راه آهن گفت: شرکت راه آهن در راستای رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی سعی کرده در کوپه های چهار نفره تنها دو مسافر و در کوپه های شش نفره تنها ۳ مسافر داشته باشد .

رسولی همچنین از راه اندازی سامانه های جدید صدور بلیت خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌های صدور بلیت ها برای خانواده همنام ایجاد شده و در صورتی که همنام نباشند اجازه حضور بیش از ۲ یا ۳ نفر در کوپه های ۴ و۶ نفره داده نمی شود .

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر حضور بیش از دو مسافر در کوپه ها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی ارائه نشده است.

او تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمامی بخش های راه آهن و ایستگاه ها ضروری است و ماموران و بازرسان اجازه حضور مسافران بدون ماسک در هیچ کدام از بخش های راه آهن را نمی دهند.

بیشتر بخوانید

راه آهن اردبیل به زودی تکمیل می‌شود / ضرر هزار میلیارد تومانی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از کرونا

رسولی با بیان اینکه علائم ویروس کرونا تغییر کرده و ممکن است علامت تب، نشان دهنده کرونا نباشد افزود: با وجود آنکه تب سنجی در بسیاری از بخش ها ضروری نیست اما در تمامی ایستگاه های راه آهن،  امکان  تب سنجی و اندازه گیری اکسیژن وجود دارد و در هنگام ورود مسافر به ایستگاه راه آهن تب سنجی انجام می‌شود.

مدیر عامل راه آهن توضیح داد: ضدعفونی تمامی کوپه ها به صورت مرتب در تمامی قطارها انجام می شود و مسافران  به هنگام ورود به کوپه ، خود درب های پلمب شده را بازگشایی می کنند .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن حمل و نقل ریلی کوپه ها راه آهن بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین جدی نگرفتن هشدارهای هواسناسی در این روزها باعث خسارات و گرفتاری‌های بسیاری در برخی از نقاط کشور شده است.

کد خبر 849070 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان خراسان جنوبی

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم