Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد محمدی مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه ۲ سال اخیر یکی از دشوارترین مقاطع تاریخ صنعت نفت بود، گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، برنامه تولید و تحویل نفت خام خوراک پالایشگاه‌های کشور از نظر کمی و کیفی براساس برنامه مصوب ابلاغی شرکت ملی نفت ایران به طور ۱۰۰ درصدی تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این برنامه افزون بر ۹۰ درصد خوراک پالایشگاه‌های سراسر کشور از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پیش بینی و محقق شدهف افزود: نمود و نتیجه تضمین کیفیت و تامین به موقع خوراک پالایشگاه‌ها، پایداری انرژی و تولید سوخت کشور است.

محمدی اظهار داشت: در شرایط عادی، اهمیت این موضوع در زمان پیک مصرف سوخت، بسیار محسوس است، اما در شرایط فعلی که بر شدت تحریم‌ها افزوده شده، هماهنگی و استمرار تولید و انتقال نفت به پالایشگاه‌ها و در نتیجه تولید کیفی و پایدار سوخت، یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های کشور محسوب می‌شود و مناطق نفتخیز جنوب به خود می‌بالد که در حفظ ثبات حوزه انرژی کشور نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در فاصله هفته دولت پارسال تاکنون، بیان کرد: این شرکت در یک سال گذشته، همچنین در زمینه تامین بهنگام خوراک پتروشیمی‌های مستقر در استان خوزستان از جمله؛ بندر امام، رازی، بوعلی و مارون نیز نقشی محوری داشته و با ارسال مستمر گاز و مایعات گازی، حفظ زنجیره ارزش در بخش پایین دستی را تضمین کرده است.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: همچنین علیرغم شرایط سخت آب و هوایی و وجود کرونا، طی مدت حدود ۲ ماه طرح هدایت نفت سنتزی حاصل از میعانات گازی پارس جنوبی در بخش خشکی، با موفقیت کامل اجرایی و نفت مورد نظر به سمت پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان هدایت شد.

محمدی در پایان تصریح کرد: همه دستاورد‌های مذکور در حوزه تولید ایمن و پایدار و تامین انرژی کشور، در حالی محقق شد که با وجود شرایط سخت مالی و تحریم‌های ظالمانه، سایر طرح‌های توسعه مانند: "طرح افزایش و نگهداشت تولید" و "طرح جمع آوری گاز‌های مشعل" نیز در حوزه عملیات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید نفت خام صنعت نفت مناطق نفتخیز جنوب پالایشگاه ها مناطق نفت شرکت ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس