Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@18:06:25 GMT

کار کردن در روز عاشورا و تاسوعای حسینی حرام نیست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۱۲۴۸

کار کردن در روز عاشورا و تاسوعای حسینی حرام نیست

صدای ایران- رهبر معظّم انقلاب اسلامی به استفتائی دربارۀ حکم کسب و کار در روز تاسوعا و عاشورا پاسخ فرمودند.
کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات معظم‌له را دربارۀ حکم کسب و کار در روز تاسوعا و عاشورا منتشر کرده است.
سوال: آیا کار کردن در روز عاشورا و تاسوعای حسینی اشکال دارد؟ اگر کسی به خاطر نیاز مجبور به کسب و کار شود، حکم مسأله چیست؟
جواب: کار در این دو روز حرام نیست، اما شایسته است در این ایام، به خصوص در روز عاشورا به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اشتغال داشته باشند و خود را از ثواب بزرگ آن محروم نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رهبر معظ م انقلاب اسلامی کار کردن روز عاشورا تاسوعای حسینی حرام ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد و او نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه‌های دروغین از آموزه‌های دینی می‌پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می‌دید به آموزه‌ای از آموزه‌های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می‌کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد، وسپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می‌ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می‌زدود.

حجت الاسلام سرایی افزود: استاد مطهری یکی از چهره‌هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش‌ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی و آثار او قطعا جزو آثار بی بدیل وکم نظیریست که در تمامی زمینه‌های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.

وی ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست عنوان کرد؛ پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه‌های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می‌شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد؛ و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می‌پرداخت، تهدید‌های بسیاری متوجّه او می‌شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می‌فرمودند: هر وقت خدا بخواهد ما را می‌برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.

در ادامه این مراسم از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی نمونه سپاه شبستر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی