Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:45:14 GMT

شاعر آئینی و مداح روشندل آستان حسینی درگذشت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۱۶۲۲

شاعر آئینی و مداح روشندل آستان حسینی درگذشت

«شفیع تفاخری» شاعر آئینی و مداح روشندل پیرغلام آستان مقدس اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در سن ۹۲ سالگی همزمان با روز تاسوعای حسینی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «شفیع تفاخری» شاعر آئینی و مداح روشندل پیرغلام آستان مقدس اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در سن ۹۲ سالگی همزمان با روز تاسوعای حسینی دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تفاخری در سن سه سالگی به دلیل عدم دسترسی به چشم پزشک متخصص بینایی خود را از دست داده بود اما توانست با ائمه اطهار (علیهم السلام) و روحیه حسینی به زندگی خود ادامه دهد و به عنوان شاعر و مداح آستان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) اشعار ماندگاری را به جای بگذارد.

 

«یاغلی روایتلر»، «مقام اولیا» از جمله مهمترین آثار به چاپ رسیده ایشان است.

 

این شاعر و مداح عاشورایی در سال 91 همزمان با دهمین کنگره پیرغلامان حسینی کشور مورد تجلیل قرار گرفت و نشان پیرغلام حسینی را دریافت کرد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: مداح اهل بیت ع پیرغلام حسینی شاعر آیینی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس

دریافت 65 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سنج و دمام از جمله آلاتی است که در جنوب کشور برای اعلام عزا استفاده می‌شود.

در شهر بندرعباس به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه‌السلام این آئین سنتی توسط جوانان مسجد امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.

کد خبر 6096574

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام