Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@07:05:05 GMT

هورمون عشق باعث پرخاشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۱۹۲۹

هورمون عشق باعث پرخاشگری می‌شود

دانشمندان دریافته‌اند که آنچه از آن تحت عنوان "هورمون عشق" یاد می‌شود می‌تواند نقش موثری به عنوان تقویت کننده اجتماعی داشته باشد و باعث بروز رفتار‌های تهاجمی شود.
 نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که هورمون اکسی توسین که گمان می‌رود تقویت کننده روابط عاطفی است می‌تواند موجب بروز تاثیر منفی رفتاری در فرد شده و او را به سوی بروز رفتار‌های تهاجمی سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هورمون عشق باعث پرخاشگری می‌شود

این آزمایش بر روی موش‌ها انجام شده و نتیجه آن در نشریه علمی نورون منتشر شده و نشان می‌دهد اکسی توسین می‌تواند تاثیرات پیچیده‌ای بر رفتار انسان داشته باشد. محققان انستیتو علمی وایزمن می‌گویند تقویت اکسی توسین می‌تواند ظرفیت بالقوه بروز سوء رفتار را در فرد افزایش دهد و سبب نشان دادن رفتاری غیر دوستانه نسبت به غریبه‌ها در فرد شود و در واقع نوعی شمشیر دو لبه است.

در این بررسی بیش از چهل موش و رفتار اجتماعی آنان پس از دستکاری سطوح هورمون اکسی توسین در این موش‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

نتیجه بررسی نشان داد موش‌هایی که سطح اکسی توسین در آنان تقویت نشده بود رفتاری نسبتا ثابت از خود نشان دادند و موش‌های با سطح بالاتر اکسی توسین رفتاری تهاجمی و پرخاشگرانه‌تر داشتند.     منبع:آفتاب

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هورمون عشق پارسی خبر عشق اکسی توسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار آموزنده وحید شمسایی بعد از سوت بازی

به گزارش ورزش سه، در حالیکه بازیکنان تیم ملی فوتسال مقابل ازبکستان فرصت‌های گلزنی بسیار زیادی را هدر دادند و تیر دروازه و درخشش دروازه‌بان حریف مزید حساسیت مسابقه و کشیده شدن آن به ضربات مرگبار پنالتی شد، بعد از سوت پایان بازی وحید شمسایی به سمت بازیکنان تیم ملی ازبکستان رفت و آنها را دلداری داد.

بعضی شاگردان لوپز اسپانیایی که با دوندگی و بازی درگیرانه موفق شدند بازی را به ضربات پنالتی بکشند بعد از درخشش باقر محمدی و مهار دو پنالتی که ایران را برنده و راهی دیدار فینال کرد در میانه سالن بانکوک آره‌‌نا گریه کردند که وحید شمسایی به جای شرکت در جشن شادی شاگردانش به سمت آنها رفت و تلاش کرد آنها را آرام کند.

این رفتار شمسایی که شب بسیار سخت و پرفشاری را از سر گذراند ارزشمند بود و نشان داد که او هر روز به مربی پخته‌تری تبدیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی بعد از سوت بازی