Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:05:58 GMT

صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۲۸۲۳

صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، داده‌های آماری وبسایت «تانکر تِرَکِر» که کار رهگیری نفتکش‌های جهان را انجام می‌دهد میزان صادرات نفتی ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکایی‌ها است.

بر همین اساس بنا به گزارش خبرگزاری روسی «آرتی»، طبق داده‌های رسمی منتشر شده در هفته جاری، چین واردات نفت خود را از ایران از سر گرفته است بطوریکه در ماه ژوئیه ۱۲۰، ۰۰۰ بشکه در روز از ایران نفت خام وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس داده‌های گمرک چین، واردات نفت این کشور از ایران در فاصله ژانویه و ژوئیه سال جاری به طور متوسط ۷۷ هزار بشکه در روز بود که ۹ برابر کمتر از ارقامی بود که چین قبل از اعمال مجدد تحریم‌های صنعت نفت و صادرات نفت از سوی آمریکا گزارش کرده بود. اما از طرفی گزارش‌های مختلف، تحقیقات رسانه‌ای و شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها حاکی از آن است که چین بیشتر از گزارش‌های رسمی از ایران نفت دریافت می‌کند.

بر اساس این داده ها، ایران در حال حاضر بیش از ششصد هزار بشکه نفت در روز صادر می‌کند که بیشتر آن‌ها به منظور جلوگیری از شناسایی و تحریم کشتی‌های نفتی توسط آمریکا با استفاده از نقل و انتقالات کشتی به کشتی صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شب های محرم دارا دوم عاشورا روستای ابوالفضل شام غریبان عبیدالله بن زیاد صادرات نفت ایران تحریم های نفتی شب های محرم دارا دوم عاشورا روستای ابوالفضل شام غریبان عبیدالله بن زیاد داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما با توجه به آغاز سال جدید تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

گفتنی است؛ تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

کد خبر 6095892

دیگر خبرها

  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • قصه فراق از تحصیل
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • محور کندوان یکطرفه شد