Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:04:29 GMT

شام غریبان اهل حرم در میان اشک شمع عزاداران حسینی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۲۹۳۲

شام غریبان اهل حرم در میان اشک شمع عزاداران حسینی

به گزارش ایرنا عزاداران حسینی امشب هم خانواده حسین (ع) را تنها نگذاشته و با زدن ماسک و رعایت آداب اجتماعی ویژه کرونا شام غریبان اهل بیت را در میان اشک شمع های فروزان روشن کردند.

شام غریبان که به طور معمول با استقبال بیشتری توسط زنان و دختران برگزار می شود به یاد غریبی و تنهایی زینب کبری (س) و زنان ومادران حرم برگزار می شود و به طور معمول با روشن شدن شمع در مکان های خاصی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشقان اهل بیت (ع)  در لرستان پس از اقامه نمار مغرب و عشا و برپایی مراسم روضه‌خوانی و عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، جای جای استان را با برگزاری آیین شام‌غریبان به صحنه ماتم حسینی تبدیل کردند.

این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضاهای باز مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و آستان امامزادگان شاخص برگزار شد و نیروهای هلال احمر نیز همچون مراسم تاسوعا و عاشورا با ادای نذر سلامت نسبت به تب سنجی عزاداران اقدام کردند.

مردم مناطق مختلف لرستان از جمله خرم آباد که عاشورای حسینی را با رعایت توصیه های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک عزاداری کردند در شام غریبان خانواده حسین (ع) نیز از رعایت این شیوه نامه ها غافل نشدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم لرستان ویروس کرونا ماه محرم لرستان شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه