Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا ادامه دارد و صاحبان مشاغل بیمه شده تا ۱۵ شهریور و مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت دارند برای دریافت این وام در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد کشور که منجر به تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی بنگاه‌ها شد، دولت تصمیم به ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین راستا، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی، مقرر شد صاحبان مشاغل در ۱۴ رسته شغلی برای دریافت وام مربوط به کرونا، در سامانه کارا ثبت نام کنند.   البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا را شناسایی و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرد.   در ادامه نیز وزارت کار اعلام کرد که کسب و کارهای فاقد بیمه و کد کارگاهی می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.   ثبت‌نام و تشکیل ۳۹۱ هزار فقره پرونده در سامانه کارا   بر این اساس، تاکنون بیش از ۳۹۱ هزار مورد ثبت نام بنگاه برای دریافت وام کرونا در سامانه کارا انجام شده که در مجموع حدود ۷۷۵ هزار نفر شاغل را در بر می‌گیرند.   اقدامات مربوط به بررسی پرونده این ۳۹۱ هزار بنگاه از سوی ۱۳ دستگاه اجرایی انجام و مشخص شد این پرونده‌ها مجموعاً ۱۱ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را در برمی‌گیرند.   همچنین تاکنون در مجموع حدود ۱۱۵ هزار نفر از شاغلین غیررسمی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.   شناسایی ۸۴۸ زیررسته آسیب‌دیده از کرونا   تاکنون ۸۴۸ زیر رسته شغلی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شناسایی شده است.   تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند.   همچنین در این واحدها ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.   مجموع تسهیلات مورد نیاز: ۲۳.۵ هزار میلیارد تومان   با توجه به آمار متقاضیان و پرونده‌های ثبت نام شده در سامانه کارا و با توجه به رسته‌های آسیب دیده، جمع تسهیلات مورد نیاز، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به کسب و کارهای دارای بیمه و نیز شاغلان غیررسمی فاقد بیمه است.   براساس امار ارائه شده، ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز به ۱۰۸ شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی اختصاص یافته است.   آخرین مهلت ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا   در این بین، با توجه به اینکه سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا از ۳۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، چندی پیش مهلت ثبت‌نام به اتمام رسید؛ اما به دلیل ابعاد گسترده آسیب‌های کرونا، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام وام کرونا را تمدید کرد.   در همین ارتباط مقرر شد، صاحبان مشاغل بیمه شده تا ۱۵ شهریور و صاحبان مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت‌نام داشته باشند.   منبع: مهر انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آسیب دیده از کرونا سامانه کارا میلیارد تومان آسیب دیده صاحبان مشاغل مهلت ثبت نام میلیون واحد برای دریافت فاقد بیمه بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه