Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما درباره نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی در کشور قدمتی حدود صد ساله دارد و در ابتدای تشکیل خود تحت عنوان یگان‌های ضد طیاره در ارتش ثبت شد، پس از جنگ جهانی اول زمانی که از هواپیمای به عنوان یک سلاح مهاجم موثر برای انهدام تجهیزات و نیرو‌های سطحی استفاده شد، بنابراین دنیا بر این شد که باید افراد و یگان‌هایی باشند که بتوانند با این هواپیما‌های مهاجم مقابله کنند و نیاز پدافند هوایی در همان سال‌ها یعنی پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پدافند هوایی در کشور ما بنا به تعبیر فرمانده معظم کل قوا به عنوان اولویت اول نیرو‌های مسلح است و باید قدر ان را بدانیم.

امیر صباحی فرد با اشاره به مأموریت نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: اگر بخواهیم مأموریت این نیرو را بیان کنیم باید بگوییم که مأموریت پدافند هوایی همانند کار پلیس در روی زمین انجام می‌دهد. در واقع پلیس مأموریت حفظ امنیت، ایمنی و تردد‌ها را در داخل کشور بر عهده دارد، این دقیقاً مشابه همان ماموریتی است که پدافند هوایی به صورت گسترده‌تر در آسمان ایران اسلامی و خارج از مرز‌ها برعهده دارد.

وی افزود: زمانی که هواپیمای حضرت امام(ره) در بهمن ۵۷ در حال ورود به کشور بود، اولین یگان و اولین نفراتی که به حضرت امام خوش آمد گفتند نیرو‌های پدافند هوایی بودند. رادار تبریز این پیام را به خلبان مخابره کرد و خلبان را هم پیام را به حضرت امام رساند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره فعالیت‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس گفت: پیش از آنکه نقش پدافند هوایی را در هشت سال دفاع مقدس بررسی کنیم باید درباره عراق و نیروی هوایی عراقی بررسی می‌کردیم. قبل از اینکه جنگ تحمیلی آغاز شود رژیم بعثی عراق دارای۳۵۰ فروند هواپیمای نه چندان پیشرفته بود.

وی افزود: نیرو‌های دیگر ارتش عراق هم همانند نیروی زمینی نیز چنین وضعیتی داشتند. به نحوی که استعداد نظامی عراق چندین بار در طول دوران جنگ تحمیلی بازسازی شد، زمانی که جنگ به پایان رسید تعداد هواپیما‌های رژیم صدام به ۹۵۰ فروند رسید یعنی نه تنها تعداد هواپیما‌های خود را افزایش داده بود بلکه این هواپیما‌های جدید هم از تکنولوژی روز دنیا برخوردار بودند مثل هواپیما‌های میراژ اف ۱ و میگ ۲۵.

امیر صباحی فرد در ادامه افزود: این وضعیت به نحوی رخ داد که ما در طول جنگ تحمیلی بیش از ۷۰۰ فروند از هواپیما‌های عراق را ساقط کردیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: در اندازه و تعداد پایگاه‌ها وضعیت مشابه بود به نحوی که تعداد پایگاه‌های هوایی عراق در پایان جنگ ۵ برابر شد. ما به تنهایی با رژیم عراق در حال جنگ نبودیم بلکه با ۴۳ کشور دنیا در حال نبرد بودیم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی ارتش جنگ تحمیلی دفاع مقدس نیروی پدافند هوایی ارتش پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد

ارتش رژیم اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «نیروی هوایی در ماه‌های آینده به طور کامل سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی را کنار گذاشته و سامانه‌های پیشرفته‌تری را جایگزین آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز رژیم صهیونیستی» به نقل از بیانیه‌ای در وبگاه ارتش اشغالگر نوشت: «سیستم پاتریوت که در نیروی هوایی اسرائیل با نام "یاهالوم" (کلمه عبری به معنای «الماس») شناخته می‌شود، ظرف ۲ ماه برای همیشه از رده خارج می‌شود.»

فرمانده تیپ ۱۳۸ نیروی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که سیستم پاتریوت را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر در حال کاهش تعداد آتشبارها تا زمان خاموش کردن کل سامانه هستیم.»

در فوریه گذشته، فرماندهی نیروی هوایی اشغالگران گزارش داد که در حال توقف فعالیت چندین آتشبار پاتریوت است و اعضای نیروی هوایی به جای آن آموزش کار با سیستم «گنبد آهنین» را می‌گذرانند.

سامانه پاتریوت ساخت آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج فارس برای رهگیری موشک‌های «اسکاد» در اراضی اشغالی مستقر شد، اما اولین استفاده واقعی از آن در سال ۲۰۱۴ برای رهگیری پهپاد حماس بود.

در طول دهه گذشته، طبق گفته ارتش اشغالگر، این سامانه تنها ۱۰ هدف را رهگیری کرده و موشک رهگیر همیشه در برابر چالش نبوده است، به طوریکه در طول سال‌ها نتوانست اهداف زیادی را ساقط کند.

رژیم صهیونیستی چندین سامانه موشکی دفاع هوایی از جمله «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» دارد.

این بیانیه ارتش اشغالگر ۲ هفته پس از آن منتشر شد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل در معرض بزرگترین آزمایش تاریخ خود یعنی حملات مستقیم ایران به اراضی اشغالی با صدها موشک و پهپاد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است