Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:43:33 GMT

نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۴۸۱۰

نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد، گفت: تصور رسیدن به سود ۵۰ تا صد در صدی در مدت کوتاه به هیچ عنوان منطقی نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی طغیانی در تحلیل دلایل نوسان هفته گذشته بازار بورس و نگرانی ایجاد شده برای سهامداران خرد گفت: نوسان از ذات بازار بورس است و این بازار بالا و پایین بسیار دارد اما آنچه مهم است نگاه بلند مدت به بازار سرمایه است هرچند امروز سرمایه گذاران خرد به دنبال سود در کوتاه مدت بوده و به محض پایین آمدن شاخص بورس با وحشت می خواهند سرمایه خود را بیرون آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه استراتژیک به بازار برای افراد در طولانی مدت سودآور خواهد بود، افزود: از آنجا که رسیدن به این نگاه نیازمند آموزش است رسانه ملی باید پای کار آمده و رفتار صحیح در بورس را به مردم یا همان سرمایه‌گذاران خرد آموزش دهد.

به گفته وی در حالی اکنون حجم بالایی از سرمایه گذاری‌ها در بازار سرمایه، مربوط به نقدینگی های خرد مردم است که صاحبان آن به هیچ عنوان صبور نبوده و درصورت مواجه شدن با کوچکترین نوسانی قصد ترک بازار را می‌کنند.

طغیانی روند افزایشی شاخص بورس طی چند ماه گذشته و روند رو به کاهش آن در هفته‌های اخیر را در هر دو حالت غیرطبیعی دانست و افزود: مسئله اصلی ایجاد وضعیت پایدار بر بازار است درواقع نوسانات شدیدِ مقطعی از بازار باید دور شود و بازار به شرایط بنیادین خود باز گردد بدین معنا که نوسانات به جای جنبه احساسی شکل بنیادین به خود بگیرند.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد، توضیح داد: تصور رسیدن به سود 50 تا صد در صدی در مدت کوتاه به هیچ عنوان منطقی نبوده و حتی اگر زمانی هم این اتفاق رخ دهد باز هم طبیعی نیست چراکه متوسط عایدی بازار باید با سودآوری سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور و سودآوری کارخانه‌جات نسبت مشخصی داشته باشد.

اظهارنظرهای ضد و نقیض برخی مسئولان، سم مهلک بازار بورس

این گزارش می‌افزاید: یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس نیزدر تحلیل دلایل نوسان هفته گذشته بازار بورس و نگرانی ایجاد شده برای سهامداران خرد گفت: سلب اعتماد مردم از بازار ازجمله دلایل نوسان شاخص بورس بود که در پی اظهارات غیرکارشناسی مسئولان به وجود آمد، همچنین دلیل دیگر، عرضه و فروش سهام، حقوقی‌ها است که سبب شد؛ حقیقی‌ها یا همان سهام‌داران خرد نیز اقدام به فروش سهام‌های خود کنند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده سهام‌داران خرد دانش کافی برای حضور در بازار سرمایه را ندارند و این مهم دلیلی دیگر برای نوسان بازار سرمایه است، افزود: بارها پیشنهاد شده قبل از صدور کد بورسی دانش افراد برای حضور در بازار بورس سنجش شود، چراکه متاسفانه بسیاری از سهامداران دانش کافی را ندارند و آموزش‌های رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها ناکافی است.

محسن علیزاده اظهارنظرهای ضد و نقیض از سوی برخی مسئولان را سم مهلک بازار بورس دانست و گفت: مسئولان در هر جایگاهی نباید در مورد مسئله‌ای -که در آن مسئولیتی ندارند- اظهارنظر غیرکارشناسی کنند البته این نشان از سوءمدیریت در کشور است.

وی پیشنهاد تشکیل یک شبکه مجزا جهت آموزش بورس در رسانه ملی را داد و دلیل مثبت شدن شاخص بورس در چند روز اخیر را تصمیمات خوب وزارت اقتصاد و استفاده از نظرات کارشناسان و اقتصاددانان دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بازگشت حقوقی‌ها به بازار سرمایه را دلیل دیگر سبز شدن شاخص ها در بورس عنوان کرد و افزود: افزایش سقف اعتباری کارگزاری‌ها و مکلف شدن برخی از صندوق‌ها به خریداری سهام عدالت از دیگر دلایل جلب اعتماد مردم و سبز شدن شاخص بورس است.

یادداشت| چرا مردم به یک باره در بورس سرمایه‌گذاری کردند؟


انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 بیشتر بخوانید... افت شاخص بورس ژاپن با اعلام خبر استعفای شینزو آبه عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد یادداشت| چرا مردم به یک باره در بورس سرمایه‌گذاری کردند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افت شاخص بورس ژاپن با اعلام خبر استعفای شینزو آبه عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد یادداشت| چرا مردم به یک باره در بورس سرمایه‌گذاری کردند؟ پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ تکرار/ هشدار درباره شوک جدید ارزی و افزایش شدید تورم با تک نرخی شدن ارز ۲ پرونده ۵۰ هزار مستأجر در کارتابل بانک‌ها/گروه‌های جدید مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۹ ۴ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۵ واردات رسمی ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط چین در ماه ژوئیه ۶ عرضه ۵ محصول ایران‌خودرو در طرح پیش فروش شهریور+اسامی خودروها و شرایط ثبت‌نام ۷ عراق از آمریکا برنج وارد می‌کند ۸ هشدار درباره شوک جدید ارزی و افزایش شدید تورم با تک نرخی شدن ارز مهمترین اخبار اقتصادی سندسازی و جابه‌جایی تخصیصها با هدف جذب اعتبار در دستگاهها/ هزاران میلیارد پروژهِ‌ عمرانی به دلیل فرایندِ بودجه‌ریزی زمین‌گیر شد افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در قطر عربستان ۲ میدان کوچک نفت و گاز کشف کرد پیگیریهای جدید برای تعیین تکلیف پرونده‌های خاک خورده قاچاق سوخت/ چرا بعد از ۸ سال پرونده‌های دهها میلیاردی قاچاق تعیین تکلیف نشد؟ مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر مراسم خیمه سوزان عصر عاشورا - میدان امام حسین (ع) حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد اختصاصی تسنیم| جزییات جدید از پرونده قرارداد ویلموتس/ رد پیشنهاد توافق با مربی بلژیکی از سوی تاج عملیات بغداد: طرح امنیتی ویژه روز عاشورا «موفقیت‌آمیز» بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری بازار سرمایه بازار بورس شاخص بورس بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص