Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@03:11:12 GMT

طلبکاری به جای عذرخواهی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۰۱۸

طلبکاری به جای عذرخواهی

یکی از این اتفاقات عجیب و غریب در نیمه ماه مه و پس از اظهارات تحقیرآمیز «کِلی سادلر» یکی از کارکنان بخش ارتباطات کاخ سفید درباره «جان مک کین» سناتور باسابقه جمهوریخواه روی داد. خانم سادلر در اظهاراتی که به رسانه‌ها نیز درز پیدا کرد، گفته بود مهم نیست جان مک کین درباره انتصاب جینا‌هاسپل به عنوان رئیس سیا چگونه رأی بدهد، چرا که او درحال احتضار است و همین روزها می‌‌میرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این سخنان در رسانه‌ها بلافاصله طوفانی به پا کرد.

ترامپ به دنبال این بود که سادلر را ارتقا بدهد ولی دیگران خواستار اخراج فوری وی یا حداقل عذرخواهی رسمی به خاطر بی مبالاتی‌اش بودند. سادلر از عذرخواهی خودداری کرد و به خاطر اظهاراتش توبیخ نشد، چون ترامپ از مک کین متنفر بود. در عوض او طلبکار هم شد و شروع به انتقاد از کسانی کرد که اظهارات توهین‌آمیزش را به رسانه‌ها درز داده بودند؛ یک تاکتیک هجومی نخ‌نما شده در کاخ سفیدِ ترامپ. بعداً شنیدم که در جریان یک دیدار در اتاق بیضی (دفتر رئیس جمهوری) ترامپ با در آغوش کشیدن و بوسیدن سادلر به نوعی به او جایزه هم داده بود. با اینکه این افتضاح اصولاً دغدغه اصلی من نبود اما یک بار که جان کِلی را دیدم اشاره کردم که افراد عاقل حتماً برای حل و فصل افتضاحِ یک کارمند گردنکش، عذرخواهی می‌‌کردند. کِلی در جواب گفت: «تو نمی‌توانی تصور کنی که چقدر دلم می‌‌خواهد از اینجا خلاص شوم. اینجا جای بدی برای کار است و تو هم به مرور متوجه خواهی شد.» کِلی به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اولین نفری بود که صبح‌ها ترامپ را می‌‌دید و در پایان روز هم آخرین نفری بود که با او خداحافظی می‌‌کرد و من فقط می‌‌توانم حدس بزنم که او در مدت خدمتش جلوی چند اشتباه را توانسته است، بگیرد. کِلی به انتقاد از رسانه‌ها پرداخت که از نظر من کاملاً قابل توجیه بود و خطاب به من گفت: «آنها به سراغ تو هم می‌‌آیند.» خودم هم در این باره تردیدی نداشتم. کره شمالی به تهدیدات خود مبنی بر لغو اجلاس ترامپ – کیم ادامه می‌‌داد و مشخصاً به شخص من هم حمله می‌‌کرد. البته این حملات برای من تازگی نداشت. کره شمالی در سال 2002 و در دوران ریاست جمهوری بوش (پسر) افتخار داده و مرا «تفاله بشریت» توصیف کرده بود. آنها بویژه از ارجاع من به مدل لیبی برای خلع سلاح هسته‌ای عصبانی بوده و حملات‌شان بیشتر بر این متمرکز بود (من با خودم فکر می‌‌کردم نکند کره‌ای‌ها در داخل کاخ سفید خبرچین دارند و از واکنش ترامپ نسبت به اشاره من به مدل لیبی آگاه شده‌اند). آنها می‌‌گفتند: «ما از قبل ماهیت و ذات بولتون را می‌‌شناسیم و به هیچ وجه حس نفرت‌مان را نسبت به وی پنهان نمی‌کنیم.» البته برای همه ما در طرف امریکایی مذاکرات کاملاً روشن بود که ناراحتی آنها از کجا نشأت می‌‌گیرد. کره‌ای‌ها در واقع به موضوع «خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل راستی‌آزمایی و غیرقابل برگشت» حمله می‌‌کردند. کره جنوبی همچنان نگران تلاش‌های همسایه شمالی برای ناکام گذاشتن مانور نظامی مشترک کره جنوبی و امریکا بود. حتی دولت به اصطلاح صلح طلب و طرفدار مذاکره رئیس جمهور مون در سئول نیز بخوبی و به طور کامل درک می‌‌کرد که این مانور مشترک چقدر برای امنیت آنها حیاتی است و از اینکه کره شمالی مجدداً تلاش می‌‌کند تا میان سئول و واشنگتن تفرقه ایجاد کند، ابراز نگرانی می‌‌کرد. / ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رسانه ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می‌شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از ظهر امروز شنبه در نشست رودررو با مسئولین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان بسیج رسانه برگزار شد گفت: منتخبین مردم در ششمین دوره از مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان رسانه‌گریز نیستند و همواره بر حضور اصحاب رسانه در همه جلسات پارلمان محلی قزوین تاکید دارند.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه مدیریت شهری، جای سیاسی‌بازی و باندبازی نیست و اصلی‌ترین هدف این مجموعه را خدمت‌رسانی به مردم قزوین می‌دانم. پارلمان محلی شهر قزوین هیچ محدودیتی برای ارتباط با رسانه‌ها نداشته و ندارد و معتقد است باید همواره پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد.

فرمانی با اشاره به تذکر جدی شورای شهر به شهردار قزوین مبنی بر انتصابات مدیران این چنین تصریح کرد: پارلمان محلی در حوزه انتصابات مجموعه مدیریت شهری اختیاری ندارد اما همواره هرکجا که لازم باشد تذکرات جدی را به شهردار داده و خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب رسانه استان قزوین مبنی بر اینکه آیا پارلمان شهری در برسی بودجه سالیانه از ظرفیت نخبگان استفاده کرده است این چنین افزود: بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه سالانه شهرداری قزوین با بالغ بر 400 نفر از نخبگان و اقشار مختلف مردم بدون هیچ نگاه سیاسی و جناحی مشورت کرده و از نقطه نظراتشان استفاده کرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین این چنین تصریح کرد: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم.

فرمانی در پایان تاکید کرد: بنده همواره به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکید کرده‌ام و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌‌ام.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس باید همین امشب از توخل عذرخواهی کند!
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • عکس‌| واکنش 2 پرسپولیسی به خراب شدن پنالتی امیری
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • عکس‌| پیام وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • پست عذرخواهی وحید امیری از پرسپولیسی‌ها
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کلوپ: از هواداران لیورپول عذرخواهی می‌کنم