Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ منطقه عشایرنشین جفته شورمی واقع در حدفاصل زیلایی بویراحمد و جلاله دنا این روزها به دلیل بی‌آبی به سختی گذران زندگی می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، منطقه عشایرنشین جفته شورمی واقع در حدفاصل زیلایی بویراحمد و جلاله دنا این روزها به دلیل نبود آب به سخنی گذران زندگی می‌کنند تا جایی که مجبور بوده دام خود را بعد از تحمل رنج و سختی‌های فراوان با کمترین قیمت به دلالان فروش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر 35 خانوار عشایرنشین در منطقه جفته شورمی با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی این مشکل آنان از چشم مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان امور عشایر و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پنهان مانده است.

عشایر جفته شورمی می‌گویند: به دلیل بی آبی مجبور هستیم دام خود را با کمترین قیمت به دلالان فروش کنیم که در واقع دسترنج زحمت 3 ماهه ما هم نمی‌شود زیرا شبانه روز در کوه و دشت دام خود را به مرحله کشتار رسانده‌ایم.

دلبازی می‌گوید: برای خرید 3 تانکر آب از امور عشایر 180 هزار تومان پرداخت می‌کنیم و در حالی با پرداخت این قیمت رضایت داریم در هفته تنها یک روز و آن سه سرویس به صورت سیار به این منطقه آبرسانی می‌شود.

سلیمانی از جوانان جهادی که به این منطقه سفر کرده نیز از نبود آب شرب در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: اهالی جفته شورمی برای آب شرب و دام خود با مشکل روبه‌رو هستند که ارزیابی و احداث منبع جدید آب توسط مسئولان و متولیان امر ضروری است.

غبار فقر و محرومیت در جنوب مازندران / نوستالژی صنعت سوادکوه٬ خفته در دل کوه‌های البرز مرکزییاسوج| «فقر و محرومیت» در کنار بهشت سرمایه گذاری؛ یک میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود + فیلمکهگیلویه و بویراحمد|سایه سنگین فقر و محرومیت بر سر «آبرش»؛ روستایی که «هیچ» ندارد+فیلم

وی با تاکید بر اینکه جوانان این دیار از لحاظ آموزشی عقب هستند، ادامه داد: اکثر زنان و فرزندان این دیار دچار سوتغذیه هستند و همگی از نوعی مشکل اعصاب رنج می‌برند.

سلیمانی بیان کرد: به نظر می‌رسد در چنین مناطقی از استان باید ضمن فراهم کردن نیازهای اولیه، مکمل‌های ویتامین به صورت رایگان و هفتگی یا ماهانه توزیع شود و گروه‌هایی از جهاد کشاورزی، نهضت سواد آموزی و... به منطقه اعزام و به مردم آموزش دهند.

قائدی رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد و دنا در این زمینه به تسنیم گفت: آبرسانی به منطقه جفته شورمی به صورت مستمر انجام می‌گیرد پولی نیز امور عشایر دریافت نمی‌کند و این هفته پیمانکار آبرسانی شرکت شورم اعلام کرده درمسیرجاده جلاله یک جفت لاستیک ترکیده و پیگیر جایگزین یک‌دستگاه تانکر آب‌رسان جدیدهستم که انشالله دراویل همین هفته آبرسانی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته سه باب منبع ذخیره آب درمنطقه دره سهیلون اول جاده جلاله و برج جلاله احداث شده  امسال نیز دو مورد احداث منابع ذخیره آب در جلاله پیش بینی شده که دهیارمنطقه در جریان بوده و اطلاعات به صورت کتبی در اختیار بخشدارقرار گرفته است ومدت دو هفته بوده که دستگاه‌های راهسازی درمنطقه مشغول به بازگشائی و مرمت جاده‌های منطقه دنا هستند.

انتهای پیام/541/ش

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط محرومیت زدایی بیشتر بخوانید... نماینده مردم شهرکرد در مجلس: مشکل آب شرب چهارمحال و بختیاری با طرح بن ـ بروجن حل می‌شود ‌ کلنگ‌‌زنی‌ بی‌ثمر وزیر نیرو در زنجان/ تامین آب شرب روستا‌های ایجرود از" سد بلوبین" در حد وعده‌ باقی ماند معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده مردم شهرکرد در مجلس: مشکل آب شرب چهارمحال و بختیاری با طرح بن ـ بروجن حل می‌شود ‌ کلنگ‌‌زنی‌ بی‌ثمر وزیر نیرو در زنجان/ تامین آب شرب روستا‌های ایجرود از" سد بلوبین" در حد وعده‌ باقی ماند معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد واژه های کاربردی مرتبط محرومیت زدایی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۳ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت در استان ‌فارس را لرزاند + جزئیات مهمترین اخبار استانها نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت ابهام در قرارداد کارت‌های هوشمند اتوبوسرانی اهواز / کارت اتوبوس یک میلیون اهوازی بی‌اعتبار شد شناسایی محموله سنگین مواد افیونی در ورودی مشهد / یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم موادمخدر ‌از یک ‌تریلر کشف شد مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق بررسی طرح نهایی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در صحن علنی مجلس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی محرومیت زدایی روستای ابوالفضل ترین اخبار امور عشایر دام خود آب شرب بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان