Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس دادگستری شهرستان داورزن از برگزاری اولین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری این شهرستان خبر داد. تاریخ انتشار: 10:09 - 10 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۵۳۱

خبرگزاری میزان - رضا سیدآبادی، رییس دادگستری شهرستان داورزن از برگزاری اولین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در اجرای مواد ۱۷۵ و ۱۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲۵ آیین نامه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی و پیرو بخش نامه‌ها و تاکیدات مسئولان عالی قوه قضاییه مبنی بر ارائه خدمات الکترونیک به مردم شریف، انجام دادرسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دادگستری داورزن خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت کاهش رفت و آمد‌ها و هزینه ها، کاهش تجمعات و مراجعات حضوری به خصوص در شرایط کرونایی و بهبود شرایط خدمت رسانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امکانات و زیر ساخت‌های دادرسی الکترونیک در دادگستری شهرستان داورزن با همت عالی معاونت آمار و اطلاعات فراهم و دادگاه داورزن پس از دادگستری مشهد مقدس اولین شهرستان در سطح استان خراسان رضوی بود که جلسه دادگاه را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کرد.   بیشتر بخوانید: دادرسی الکترونیک در صرفه‌جویی هزینه‌ها و مقابله با کرونا، بسیار موثر است سیدآبادی در ادامه اذعان کرد: علاوه بر خدمت رسانی از این طریق به شهروندان، با توجه به تعداد بالای مراجعان غیر بومی به دادگستری و تصادفات محور و جاده داورزن این نوع از رسیدگی کمک شایانی به جلوگیری از اطاله دادرسی و رضایت مندی مراجعان دادگستری را در پی خواهد داشت.

چهارم شهریورماه اولین جلسه دادرسی الکترونیک دادگستری داورزن در حالی که طرفین پرونده ساکن تهران بودند برگزار و اظهارات، دفاعیات و امضاء صورتجلسه به صورت الکترونیک اخذ شد. از شرایط مهم برگزاری جلسه، داشتن امضا الکترونیک ثبت شده در دفاتر خدمات قضایی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادرسی الکترونیک اطاله دادرسی الکترونیک در دادگستری دادرسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود