Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: سومین سوگواره عکس «از عاشورا تا اربعین» در این شهرستان هم‌زمان با ماه محرم برگزار می‌شود.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف برگزاری سوگواره عکس «از عاشورا تا اربعین» در ابهر، اظهار کرد: این سوگواره با هدف گسترش، رشد و تداوم فرهنگ حیات‌بخش عاشورایی و تهیه و تولید محتوای صحیح و مطلوب و دست‌یابی به آثاری ماندگار در قاب تصویر و در قالب هنر عکاسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستاهای اطراف ابهر برای عکاسی، ادامه داد: عکاسی از این ظرفیت‌ها منبع قابل تاملی در مطالعه سنت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در رابطه با بخش‌های مختلف این سوگواره، گفت: این سوگواره در سه بخش آیین‌های عزاداری در ابهر و روستاهای اطراف، محرم و کرونا و عکس‌های آلبومی و قدیمی اعلام شده و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور، بخش دوم این فراخوان روایت عکاسانه از عزاداری محرم در دوران کرونا و ایثار و از خودگذشتگی مدافعان سلامت است.

صادقی با اشاره به بخش سوم این فراخوان، یادآور شد: در بخش سوم با موضوع جمع‌آوری عکس‌های آلبومی و یادگاری ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع‌مقدس ابهر و عکس‌های قدیمی از آیین سوگواری محرم و صفر در این شهرستان با هدف سندیت بخشیدن به مراسم قدیمی در راستای شناخت ارادت مردم به سرور و سالار شهیدان که منبع قابل تاملی در مطالعه سنت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا اول مهرماه بوده و نمایش آثار نیز به صورت مجازی خواهد بود، خاطرنشان کرد: به برگزیدگان در هر سه بخش به طور مجزا جوایز نقدی اهدا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان محرم 99 ابهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا دربی استانی کرمان را هم نباخت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان از ساعت 17:45 امروز (چهارشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر در ورزشگاه شهدای صنعت مس به مصاف هم رفتند که در پایان بازی دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

سعید سحرخیزان در دقیقه 28 روی ارسال تورس تک گل میهمان را وارد دروازه حریف کرد تا در این فصل برای تیمش هفت گل به ثمر رسانده باشد.

فرشید باقری در دقیقه 60 روی ارسالی از نقطه کرنر موفق به گشودن دروازه محمدرضا اخباری و ثبت گل مساوی نارنجی‌پوشان شد.

سیدرضا مهدوی قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که به سجاد شهباززاده و فرشید باقری از رفسنجان و علیرضا کوشکی از گل‌گهر سیرجان کارت زرد نشان داد.

دیگر خبرها

  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست