Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی از مراجعه بیش از هزار و ۸۰۰ نفر از گیلانیان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به پایگاه انتقال خون استان خبر داد.

«گیتی ایزدی‌پور» با تشکر از مشارکت مردم همنوعدوست گیلان در اهدای خون به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد یک هزار و ۸۴۶ نفر به پایگاههای انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد، یک هزار و ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    مدیرپزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در گیلان، ۹۴.۶۵ درصد مرد و ۵.۳۴ درصد زن هستند، گفت: با توجه به پویش نذر اهدای خون و تشکیل هشتگ اهدای خون مادرانه( #اهدای_خون_مادرانه ) در روز شهادت حضرت علی اصغر(علیه السلام) در سال جاری شاهد حضور بیشتر بانوان در امر اهدای خون بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون بانوان بیش از یک درصد افزایش یافته است.     ایزدی‌پور از افزایش پنج درصدی اهدای خون باراولی‌ ها خبر داد و افزود: شیوع ویروس کووید ۱۹ و محدودیت تردد مردم باعث نشد تا اهدای خون و نجات جان همنوع فراموش شود و جوانان سرزمین ما همچون سایر مردم نوعدوست در عرصه اهدای خون و کمک به همنوع در صحنه حضور یافتند و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد مراجعه اهداکنندگانی که برای بار اول اهدای خون داشته اند، افزایش یافته است.     وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال تمامی پایگاه‌های انتقال خون تصریح کرد: ۱۰ پایگاه انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، بندرانزلی، آستارا و سامانه خونگیری مجهز در میدان شهرداری رشت و واحد خونگیری مستقر در حرم آقا سید جلال الدین اشرف آستانه صبح و عصر برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی جهت اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا فعال بودند.     مدیرپزشکی انتقال خون گیلان ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ خاطرنشان کرد:  تعداد ۱۰ نفر از بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به شکرانه سلامت خود در این ۲روز پلاسما اهدا کردند.     وی از افرادی که شرایط اهدای پلاسما دارند دعوت کرد تا ۲۸ روز پس از بهبودی از این بیماری جهت اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون استان گیلان – پایگاه رشت واقع در میدان فرهنگ مراجعه نمایند و یا جهت نوبت دهی با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ در ساعات اداری ۳۳۳۲۶۰۰۶تماس حاصل کنند.     ایزدی پور در پایان ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان گیلان خواستار استمرار همکاری آنان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شدو خاطرنشان ساخت: پویش نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی با هدف دعوت مردم به اهدا خون در سراسر کشور راه اندازی شده است.    

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: پایگاه انتقال خون تاسوعا و عاشورای حسینی اهدای خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی

به گزارش "ورزش سه"، بندرانزلی و استان گیلان جزء مناطقی است که نیاز بیشتری برای اهدای خون از سوی مردم در آن دیده می‌شود و مسئولان شهری نیز بارها از مردم به این دلیل درخواست کرده‌اند.

امروز مهدی تارتار سرمربی تیم ملوان با حضور در مرکز اهدای خون انزلی، این اقدام خیرخواهانه را انجام داد و از هواداران ملوان نیز خواست تا به کمپین اهدای خون ملحق شوند.

او همچنین از جامعه ورزشی ایران نیز درخواست کرد تا در صورت امکان چنین کاری را انجام بدهند.

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد