Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:57:28 GMT

طرح ساماندهی پسماندهای ساختمانی یزد را حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۷۶۶۵

طرح ساماندهی پسماندهای ساختمانی یزد را حمایت می‌کنیم

ایسنا/یزد معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد، ورود دستگاه قضا به بحث کنترل حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در این استان را جدی دانست و گفت:‌ سازمان مدیریت پسماند یزد در چارچوب قانون تحت حمایت کامل دستگاه قضایی استان قرار دارد.

«حمیدرضا بابایی» در جلسه مشترک سازمان مدیریت پسماند و دادستانی استان یزد که با موضوع مدیریت پسماند نخاله‌های عمرانی و ساختمانی برگزار شد، با بیان این‌که دستگاه قضایی استان حمایت کامل و لازم را برای مدیریت پسماند نخاله‌های ساختمانی و عمرانی انجام می‌دهد، اظهار کرد: ساماندهی چالش پسماندهای ساختمانی و عمرانی در شهر یزد مستلزم همراهی مستمر تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جلوگیری از هرگونه ضایع شدن حق را لازمه حمایت دستگاه قضایی دانست و افزود: جامعه هدف در بحث مدیریت پسماندهای ساختمانی یزد باید گسترده و با دقت کامل مشخص شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد در ادامه آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی معضل حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای ساختمانی را ضروری عنوان کرد و گفت:‌ تمام عناصر اجرایی نظیر محیط زیست،‌ شبکه بهداشت، اشخاص حقیقی و پیمانکاران باید در خصوص این طرح توجیه شوند.

بابایی همکاری سایر ارگانهای مرتبط با این موضوع را از حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ سازمان مدیریت پسماند باید قبل از اجرایی طرح تمام هماهنگی لازم باد دستگاه‌های مرتبط را انجام داده و مسیر قانونی کردن این فرآیند را تسهیل کند.

این مسئول با بیان این‌که قانون مدیریت پسماند ملاک مشخص و کاملی برای رعایت قانون در این خصوص است، تأکید کرد:‌ سازمان مدیریت پسماند یزد در چارچوب قانون تحت حمایت کامل دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی ورود دستگاه قضا به بحث کنترل حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در یزد را جدی دانست و خاطرنشان کرد:‌ سازمان مدیریت پسماند نیز باید سعی کند طبق قانون و با در نظر گرفتن شرایط تمام عناصر جامعه هدف،‌ بحث قانونمدار کردن این چالش شهری را تسیل کند.

معاون دادستان یزد با بیان این‌که طرح مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی یزد باید پیش از این در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گرفت، افزود:‌ دادستانی یزد پشتیبان مدیریت شهری در حوزه مدیریت حمل و نقل پسماندهای عمرانی است.

بابایی گفت: دادستانی آماده صدور احکام قضایی برای تسهیل کردن کنترل و مدیریت جابجایی نخاله‌های ساختمانی در یزد است.

تمدید ثبت‌نام رانندگان در سامانه مدیریت پسماند تا 20 شهریور

«سپنتا نیکنام» رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد، با بیان این‌که مدیریت شهری در بحث پسماندهای ساختمانی به دنبال ریشه‌کن کردن این چالش اجتماعی، ‌فرهنگی و محیط زیستی است،‌ اظهار کرد: تخلفات ساختمانی متعدد و مشکلات پیرامون این مو   ضوع ریشه در مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی دارد.

وی افزود: قرار است در این طرح مدیریت پسماند شهرداری یزد، تمام خودروهای مرتبط با حمل و نقل و جابجایی پسماندهای ساختمانی در سامانه‌ای ثبت و با ارائه کد هویتی مشخص نسبت به ارائه خدمت به شهروندان اقدام کنند.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد با بیان این‌که زمان ثبت‌نام رانندگان در سامانه مدیریت پسماند تا 20 شهریورماه تمدید شده است،گفت: امیدواریم با همکاری رانندگان مسیر قانون‌مدار کردن این چرخه خدمات شهری تسریع و اجرایی شود.

نیکنام در ادامه قانونمند کردن تمام گودبرداری‌ها و ساختمان سازی‌های سطح شهر را مهمترین هدف ساماندهی مدیریت پسماند عمرانی و ساحتمانی دانست و بیان کرد:‌ مدیریت نخاله‌های ساختمانی نقش مهمی در کاهش هزینه و حراست از محیط زیست شهری ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان این‌که جا انداختن هر طرح جدید برای مدیریت بهتر منابع و ظرفیت‌های موجود به حمایت دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی نیاز دارد، گفت:‌ مدیریت شهری سعی دارد با توجیه مناسب و مستمر طرح مدیریت پسماند همراهی تمام ارکان تأثیرگذار را جلب و بار دستگاه قضایی را در این خصوص کاهش دهد.

جابجایی خاک و نخاله بدون دریافت کد هویتی جرم است

«حمیدرضا رحیمدل» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون بحث ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در دستور کار جدی شورای اسلامی شهر یزد قرار گرفته است، اظهار کرد: بازدید میدانی از شیوه مدیریت پسماندهای عمرانی کلان شهرهای اصفهان، قم و شیراز، از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

وی ساماندهی بخش عمده‌ای از تخلفات ساختمانی را از جمله مزایای مدیریت صحیح پسماندهای عمرانی و ساختمانی در یزد دانست و افزود:‌ بسیاری از کلان شهرهای کشور در بحث مدیریت پسماندهای عمرانی به ویژه حمل و نقل آن، شیوه‌نامه اجرایی مصوبه سال 91، ابلاغی از سوی سازمان شهرداریها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، با بیان این‌که ساماندهی رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل خاک و نخاله، اولین گام برای مدیریت اجتماعی و زیست محیطی تخلیه غیرقانونی پسماند ساختمانی در یزد است،‌ گفت: بحث ساماندهی رانندگان فعال در این حوزه یک ماهی است که در دستور کار جدی سازمان مدیریت پسماند شهری شهرداری یزد قرار گرفته است.

رحیمدل اطلاع رسانی عمومی با نصب بنر در سطح شهر، صدور اطلاعیه و دعوت از اتحادیه رانندگان خاک و نخاله، را از جمله اقدامات انجام شده برای ثبت‌نام رانندگان در سامانه مدیریت پسماند عمرانی شهرداری دانست و بیان کرد: تاکنون 150 راننده در سامانه ثبت‌نام و کد هویتی لازم را دریافت کردند.

این مسئول با بیان این‌که رانندگان فاقد کد هویتی نمی‌توانند نسبت به حمل و نقل خاک و نخاله ساختمانی در یزد اقدام کنند،‌تصریح کرد: از این پس این اقدام جرم بوده و برابر قوانین با متخلفین برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون پرسنل مدیریت پسماند ضابط قضایی خاص هستند،حمایت دستگاه قضایی برای مقابله با رانندگان متخلف در حوزه جابجایی نخاله‌های عمرانی و ساختمانی را مهمترین مطالبه مدیریت شهری از دستگاه قضایی دانست و تأکید کرد: ساماندهی مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر میراث جهانی یزد به عزمی همه جانبه نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه تشکیل هیأت حل اختلاف و اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به این خصوص را از جمله پیشنهادات مدیریت شهری برای ساماندهی حمل و نقل غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در یزد عنوان کرد و گفت: کسب دستاوردهای بزرگ و مطلوب در این حوزه مستلزم اقدام به موقع و قانونی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد مدیریت پسماند شهری نخاله های ساختمانی پسماندهای عمرانی و ساختمانی مدیریت پسماندهای عمرانی سازمان مدیریت پسماند پسماندهای ساختمانی حمل و نقل غیرقانونی نخاله های ساختمانی غیرقانونی پسماند ساختمانی در یزد دستگاه قضایی دستور کار شهرداری یزد مدیریت شهری خاک و نخاله محیط زیست کد هویتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی