Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:26:01 GMT

کردستان| آب شرب شهرستان‌های بیجار و حسن‌آباد یاسوکند تأمین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۸۳۳۶

کردستان| آب شرب شهرستان‌های بیجار و حسن‌آباد یاسوکند تأمین می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آب شرب شهرستان‌های بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از طریق ۱۴۷ کیلومتر خط انتقال با ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص اعتباری تأمین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کامران خرم پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر تأمین آب شهر دیواندره از طریق سد سیازاخ صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تأمین آب شرب شهرستان‌های بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از طریق 147 کیلومتر خط انتقال با 150 میلیارد ریال تخصیص اعتباری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امید است در چند سال آتی پروژه آبرسانی به شهرستان بیجار و حسن‌آباد یاسوکند نهایی و وارد فاز اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با ذکر اینکه ساختمان سد سیازاخ دیواندره با 87 درصد پیشرفت در حال احداث است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه هفت هزار هکتار از اراضی پایاب سد تبدیل به اراضی آبی شده و در کنار آن پیش‌بینی می‌شود شش میلیون مترمکعب آن به پتروشیمی بیجار اختصاص یابد.

وی در خصوص وضعیت سد چراغ‌ویس نیز با اعلام اینکه این سد با هدف تأمین آب شرب شهرستان سقز و روستاهای مستقر در مسیر سد اجرایی می‌شود، تصریح کرد: علاوه‌بر اینکه ساختمان این سد نیز در حال اتمام است، 1.2 کیلومتر از 6 کیلومتر خط انتقال آب تصفیه‌شده به شهر سقز صورت گرفته و میزن باقیمانده نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

خرم با اشاره به اینکه آب پنج هزار هکتار از اراضی سقز از محل سد چراغ‌ویس تأمین می‌شود، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 25 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد چراغ ویس به بخش کشاورزی تخصیص خواهد یافت.

وی تخصیص آب به اراضی کشاورزی را تحول بزرگی در حوزه اشتغال‌زایی توصیف و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر سدهای گاران، سیازاخ، چراغ‌ویس، زیویه، امیرآباد-رمشت و عباس‌آباد در استان وجود دارند انتظار می‌رود که با اجرای سد سورال میزان یکهزار و 200 هکتار، سنگ سیاه 2 هزار هکتار، گاران بیش از چهار هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب سد تبدیل به اراضی آبی شوند.

سد رمشت و امیرآباد کردستان تا پایان امسال آبگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در ادامه از تکمیل سد زیویه کامیاران و تخصیص آب به یکهزار و 100 هکتار از اراضی پایاب این سد خبر داد و گفت: دو سد رمشت و امیرآباد نیز تا پایان امسال آبگیری و به چرخه سدهای استان اضافه خواهند شد.

وی در خصوص نحوه بهره‌برداری از سدها نیز گفت: بر اساس مدل طراحی شده وزارت نیرو، تخصیص آب بر اساس مصارف و نحوه کاربری استان‌ها تعریف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با تأکید بر اینکه معتقدیم بهره‌برداری از سد گاوشان به استان کردستان واگذار شود، این واگذاری را نیازمند ارائه دلایل و مستندات مورد نیاز و پیگیری‌های مجدانه دانست.

وی در ادامه در شرح وضعیت سدهای شهیدکاظمی و سد بوکان نیز توضیح داد: هر چند سد بوکان در خاک آذربایجان غربی قرار گرفته، ولی منابع اصلی تأمین آب آن از طریق منابع آبی کردستان بوده که در نهایت این سدها تأمین آب شرب و سایر نیازهای آبی استان آذربایجان غربی را عهده‌دار است.

خرم با اعلام اینکه سد تلوار نیز به دلیل حجم پایین آب تنها دشت خورخوره بیجار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت نیرو استفاده از ظرفیت گردشگری فضا و تأسیسات سدها در توسعه گردشگری است، در خصوص سد قشلاق و سد گاران مطالعاتی صورت پذیرفت و با جذب سرمایه‌گذار این طرح نیز دنبال می‌شود.

سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ 1| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلمکردستان| روستانشینانی که "آب آلوده" می‌نوشند/ مسئولان محرومیت "روستای سپیران" را دریابند+ تصاویر

وی با ذکر اینکه طرح گردشگری در سدهایی که تنها کاربری تأمین آب کشاورزی را عهده‌دار هستند دنبال می‌شود، تصریح کرد: این سدها به دلیل فقدان بسیاری از محدودیت‌ها می‌توانند در این زمینه اولویت‌دار باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اذعان به اینکه تخصیص منابع آبی دارای اهمیت فراوانی است، افزود: بدون سندهای تخصیص منابع آبی نمی‌توان در زمینه جذب منابع و پیگیری طرح‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه 96 هزار هکتار به تفکیک سه حوزه سفیدرود، سیروان و زرینه تعریف شده است، ادامه داد: در حوزه سفید رود 42 هزار مورد درخواست بوده که 16 هزار و 994 هکتار مرتبط با سفیدرود بوده، 28 هزار و 50 هزار مربوط به حوزه سیروان است که بخشی از این منابع تخصیص یافته و 67 هزار هکتار آن جدید است که در صورت تحصیص می‌تواند دو برابر بیشتر اراضی آبی استان را تحت پوشش قرار دهد که این مهم در اقتصاد کردستان بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان؛ اولین استانی هستیم که سندی را با مشخص کردن جزئیات تخصیص تعریف کرده و تحویل وزارت نیرو داده‌ایم.

راه‌اندازی مراکز تصفیه فاضلاب در روستای‌های بزرگ کردستان در دست اقدام است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اینکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب بر عهده آب و فاضلاب است، تصریح کرد: تلاش شده است تا حدالمقدور از ورود فاضلاب به سدها جلوگیری شود به همین خاطر طرح‌هایی در خصوص راه‌اندازی مراکز تصفیه فاضلاب در روستای‌های بزرگ همچون سراب‌قامیش در دست مطالعه و اقدام است.

خرم میانگین بارندگی در سال‌جاری را 463 میلی‌متر خواند و اعلام کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافته ولی 2 درصد نسبت به میانگین درازمدت افزایش داشته است.

وی با ذکر اینکه در سال گذشته 180 حلقه چاه غیرمجاز را در ساتان مسدود کردیم، افزود: 3500 چاه غیرمجاز از ابتدای طرح تا به امروز پُر شده که با انسداد این چاه‌ها میزان 45 میلیون متر مکعب آب به منابع آبخوان بازگشت داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اعلام اینکه امسال تا پایان مرداد 167 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است، تصریح کرد: بیشتر این چاه‌های غیر مجاز در منطقه سقز، بانه، مریوان و سنندج قرار دارند.

وی با اشاره به حساسیت کشاورزان منطقه شرق استان نسبت به نحوه استفاده از منابع آبی در سال‌های اخیر از نصب کنتورهای هوشمند خبر داد و گفت: در شرق کردستان 2778 چاه برقی مجهز به کنتورهای هوشمند آب و  برق شده و 100 درصد منابع آبی شهرستان‌های قروه و دهگلان که چاه هوشمند دارند به کنتور هوشمند تجهیز شده‌اند.

خرم در خصوص وضعیت سد ژاوه شهرستان سنندج نیز با اعلام اینکه امسال اعتباری برای این سد تخصیص نیافته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه امسال برای اتمام و آبگیری سد ژاوه اعتباری در نظر گرفته نشده در بحث کیفیت آب وارده به این سد نیز مباحثی مطرح بوده که پس از حد و فصل این مشکلات، امید است این سد نیز آبگیری شود.

انتهای پیام/483/ ت

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... نماینده مردم شهرکرد در مجلس: مشکل آب شرب چهارمحال و بختیاری با طرح بن ـ بروجن حل می‌شود ‌ کلنگ‌‌زنی‌ بی‌ثمر وزیر نیرو در زنجان/ تامین آب شرب روستا‌های ایجرود از" سد بلوبین" در حد وعده‌ باقی ماند معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده مردم شهرکرد در مجلس: مشکل آب شرب چهارمحال و بختیاری با طرح بن ـ بروجن حل می‌شود ‌ کلنگ‌‌زنی‌ بی‌ثمر وزیر نیرو در زنجان/ تامین آب شرب روستا‌های ایجرود از" سد بلوبین" در حد وعده‌ باقی ماند معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۲ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۳ ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود ۴ تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت ۵ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۶ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر مهمترین اخبار استانها عضو هیئت رئیسه مجلس: چرا وزیر ورزش هیچ نظارتی بر قرارداد ننگین ‌ویلموتس نداشت‌‌ / با چنین مدیرانی باید فاتحه فوتبال را خواند‌ گزارش| ‌گرداب انقراض‌‌ در کمین یوزهای ایرانی /‌ باز هم دست چپاول‌گران محیط زیست در میان است خوزستان| درخواست فعالان حوزه و دانشگاه از رئیس دستگاه قضا برای تعیین تکلیف ۳۶۰۰۰ کولر قاچاق فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور: ‌صدها کیلومتر فراتر از مرزهای هوایی آسمان ایران را رصد می‌کنیم ‌ مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود دستور رئیسی برای رسیدگی سریع به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی/ مدیران بانکی خلاف وعده عمل کردند آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک سوم قیمت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیجار و حسن آباد یاسوکند آب شرب شهرستان هکتار از اراضی ترین اخبار هزار هکتار منابع آبی چراغ ویس تأمین آب بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود

احمد لطفی به اشاره نام‌گذاری امسال به‌عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" پرداخت و بیان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته ۲ روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۰ مدرسه از یک تا ۹ کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت ۱۲۸ کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!