Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@06:07:06 GMT

رییسی: ذات حکومت و نظام ما ضد فساد است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۸۴۰۳

رییسی: ذات حکومت و نظام ما ضد فساد است

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با بیان این که این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد گفت: محاکمه مفسدان یک بخش از وظایف دستگاه قضاست و بخش دیگر پیگیری برای اصلاح بسترهای فسادزاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه قضا افزود: در حوزه پیشگیری از جرم هم باید شاخص داشته باشیم و ببینیم که آیا با توجه به این شاخص‌ها میزان جرایم کاهش یافته است یا نه و اگر کاهش نیافته است علت آن چه بوده و در این صورت باید اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنیم تا جرایم مختلف از جمله در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: صرف توصیه در دستگاه قضا برای این که حوزه‌های الگوساز در جامعه فعال شود کافی نیست و کار دستگاه قضا پیگیری اقدام و عمل است و این که بعد ببینیم در نتیجه این پیگیری چه اتفاقی رخ داده است، بنابراین فقط توصیه کردن ناکافی است.

رئیس قوه قضاییه در ارتباط با پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: پیگیری پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به طور جدی در دستور کار داریم.

لزوم مقابله با تحریف‌ها
رئیس دستگاه قضا بیان کرد: باید با تحریف‌ها مقابله کرد، زیرا یکی از عوامل بروز حادثه عاشورا تحریف در معرفی شخصیت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) بود.

ستم برخی دولت‌ها به عزاداران حسینی تعجب آور است
رئیس قوه قضاییه در ارتباط با ایجاد مزاحمت برای عزاداران حسینی گفت: این که دولت نیجریه و برخی دولت‌های دیگر برای عزاداران حسینی ایجاد مزاحمت و به آنان ظلم و ستم می‌کنند، مورد انتقاد و سوال جدی است.

عدالت خواهی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی
رئیس دستگاه قضا گفت: موضوع عدالت خواهی و حق طلبی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی و قیام سیدالشهداء است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیسی قوه قضاییه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حکم عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی صدیقه خادم به عنوان سرپرست نایب رییسی بانوان این فدراسیون منصوب شد.

خادم دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی بوده و پیش از این معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را در کارنامه خود دارد.

پیش از این منصوره ابوجعفری به مدت ۳ ماه سرپرست نایب رییسی کبدی بانوان بود.

کد خبر 6093953

دیگر خبرها

  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل