Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال برپایی کلاس های درس در ایام شیوع ویروس کرونا، شیوه جدیدی را به خود گرفته و به نظر می رسد این نوع تدریس بازار خرید نوشت ابزارها را هم با بی مهری روبرو کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به مقل از یزدرسا، فصل تابستان در سال 99 هم رو به پایان است و پاییز با «مهر» کم کم خود را در دل طبیعت جا می کند، فصلی که برای ایرانی ها بیشتر از انکه خزان باشد بهار تحصیل است و آغازگر درس و مدرسه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال با قرار گرفتن در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدرسه، شور و تقلا برای آغاز یک سال تحصیلی جدید حال و هوای خاصی را ایجاد می کند و رونق بازار کتاب و نوشت افزار گرم می شود و به قول صنف لوازم التحریر فروشی ها، خودکار فکتور فروش، روان تر می نویسد.

***شیوع کرونا و کسادی بازار نوشت افزار

اما گویا امسال برپایی کلاس های درس در ایام شیوع ویروس کرونا، شیوه جدیدی را به خود گرفته است و به نظر می رسد این نوع تدریس بازار خرید نوشت ابزارها را هم با بی مهری روبرو کرده است و همه جوانب دست به دست هم دادند تا ان رونقی که هر سال برای فروشندگان کتاب و نوشت افزار اتفاق می افتاد امسال نیوفتد.

سال گذشته نیز تقریبا تمام مدارس و دانشگاه ها نیمه دوم سال تحصیلی را به دلیل شیوع این بیماری تعطیل بودند اما تفاوت آن با سال تحصیلی جدید این است که، امسال از ابتدا کلاس ها به صورت مجازی بر گزار خواهند شد که با برگزاری سال تحصیلی به صورت مجازی ضربه زیادی به بازار لوازم التحریر وارد می کند و فروش اقلام در این بازار به حداقل می رسد.

***گرانی 70درصدی پیش روی مشتری نایاب!

محمدحسین مرتضوی رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه  به دلیل متنوع بودن اقلام و تفاوت قیمت شرکت ها نمی توان میزان افزایش قیمت ها را به طور دقیق مشخص کرد اظهار کرد: علیرغم کاهش شدید تقاضا و فراوانی اجناس در لوازم التحریر فروشی ها، نرخ این اقلام از 25 تا 70درصد با افزایش قیمت روبرو بوده است.

مرتضوی افزود: قیمت اقلام کاغذی مانند دفتر تغییر آن چنانی نداشته است اما نوشت افزار گران تر شده است.

***220 لوازم التحریرفروش یزدی در رکود کامل

وی با اشاره به فعالیت 220 واحد صنفی فروش لوازم التحریر در یزد عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا در مدت 7 ماه گذشته بازار فروش لوازم التحریر را تا حدود زیادی مختل کرد و هم اکنون این بازار در رکود کامل است.

مرتضوی گفت: تنها کار این واحدها باز و بسته کردن در مغازه شان بدون فروش و کسب درآمد شده است به طوریکه حتی برخی ها هزینه برقشان را هم نمی توانند دربیاورند چه برسد به هزینه شاگرد و اجاره بهای مغازه.

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد با بیان اینکه چشم فروشندگان به بازار شهریور است ابراز کرد: تا انجا هم که من اطلاع دارم با وجود گذشت ده روز از شهریور ماه فروش اکثر لوازم التحریری های یزد صفر است اما امیدواریم وضع در هفته آینده خوب شود.

***تصدی گری آموزش و پرورش در حوزه کتاب و لوازم التحریر غوز بالای غوز فروشندگان لوازم التحریر 

این فروشنده لوازم التحریر در یزد با بیان اینکه تصدی گری آموزش و پرورش در حوزه کتاب و لوازم التحریر غوز بالای غوز فروشندگان لوازم التحریر شده است تصریح کرد: متاسفانه با این اوضاع بازار، توزیع و حتی منگنه و صحافی کتب به دست خود اموزش و پرورش انجام می شود و حتی گاهی از طرف مدرسه لوازم التحریر هم به دانش اموزان پیشنهاد می شود که جا دارد این گلایه را به مسئولان اموزش و پرورش بکنیم که حق این صنف ضایع نشود.

مرتضوی با بیان اینکه با این اوضاع بازار معلوم نیست چه عاقبتی بر سر راه فروشندگان لوازم التحریر گذاشته شود گفت: بسیاری از فروشندگان از خرید جنس در سال تحصیلی جدید خودداری کرده اند و بنا به احتیاط راضی به فروش اجناس سالهای گذشته خود هستند وانچه فعلا مشخص است رکود بازار نوشت افزار است مگر اینکه هفته آینده تغییری در بازار ایجاد شود.

وی درخصوص نشر و توزیع کتب کمک آموزشی خاطرنشان کرد: کتب کمک آموزشی اکثرا در خارج از یزد تولید و منتشر می شوند و یزد کار توزیع این کتب را انجام می دهد البته این موضوع هم چند سالی است کتاب فروشان یزد را با چالش روبرو کرده است چراکه ناشرین یک کتاب کمک اموزشی را به بنکدار با 30درصد تخفیف عرضه می کنند اما همین کتاب به صورت اینترنتی به دانش اموز با 40درصد تخفیف عرضه می شود که این موضوع هم در فروش بنکداران یزدی را تحت تاثیر قرار داده است.

***هیچ نتیجه دو سال نامه نگاری جلسه برای بهبود حال لوازم التحریرفروشان

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد تاکید کرد: حتی گاهی معلمین کتابی کمک آموزشی را به دانش اموز معرفی می کنند و خود با تصدی گری اقدام به فروش کتاب با یک درصدی بیشتر از قیمت پشت جلد می کنند که دانش اموزان هم بنا به سهولت و درد دسترس بودن خرید از معلم را به مراجعه به بازار و خرید از مغازه دار ترجیه می دهند.

مرتضوی تصریح کرد: ده سال است نسبت به برخی رفتارها در اموزش و پرورش با نامه نگاری و در جلسات گوناگون اعتراض و گلایه صنف لوازم التحریر و کتاب فروش را به گوش استاندار و فرماندار رسانده ایم اما اثری نداشته است.

کلام آخر به این نکته می‌رسیم که بازار لوازم التحریر امسال را به عنوان سخت‌ترین سال فروش خود سپری خواهد کرد. سالی که حتی با وجود بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز و ۲ میلیون دانشجو بازهم به علت کلاس‌های غیرحضوری به مشکل برخواهد خورد. پس انتظار می‌رود که از دو سمت مسئولان و مردم خرید از لوازم ایرانی رونق بیشتری داشته باشد تا از واردات این اقلام جلوگیری و چرخ تولید ملی به چرخش بیفتد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لوازم التحریر نوشت افزار سال تحصیلی کتاب فروش کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)