Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس شورای شهر شیراز گفت: مجموعه شرایط حاکم بر کشور امروز فشار زیادی را بر شهرداری وارد کرده و از آنجا که سرمایه گذاری و گردشگری تابعی از شرایط عمومی کشور بوده و کمتر سرمایه گذاری حاضر به انجام سرمایه گذاری است.

سید عبدالرزاق موسوی دوشنبه ١٠ شهریور در یک کنفرانس خبری بیان کرد: رویکرد شورای پنجم در ابتدای کار تعریف راهبردهایی برای اداره شهر به شیوه مطلوب بود که در همین راستا٨٤ بند به تصویب رسید تا شهر با محوریت انسان، اداره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا قانون شورا، مبنای کار بود و برنامه ٥ ساله سوم با رویکرد اندازه گیری کمی در کنار دیگر کارکردها، تدوین شد.

او ادامه داد: یکی از دیگر کارکردهای شورا، مصوب کردن ٢٠ دستورالعمل از ٣٤ دستورالعمل برنامه سوم بود که این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد. به عبارت دیگر شورا سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها را در حوزه ساختاری مصوب کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در بخش دیگر مرکز پژوهش‌ها به عنوان یک نقطه قوت برای کمک به شورا پای کار آمد، عنوان کرد: در کل شورای شهر شیراز طی سه سال گذشته در چارچوب وظایف خود در وضع مقررات، نظارت بر اجرای مصوبات، تعامل با دستگاهها و سازمان‌های دیگر، کارهای بسیار خوبی انجام داده و در کل عملکرد شورا مثبت بوده است.

موسوی با بیان اینکه در سال‌های قبل اداره شهرها با حمایت مالی دولت مرکزی انجام می‌شد، گفت: چندین سال است که دولت دیگر این کار را انجام نمی‌دهد و شهرداری‌ها باید براساس درآمدهای پایدار اداره شوند.

او همچنین از برگزاری جشنواره شهروند برگزیده در کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: از شهروندان صاحب طرح، خلاقیت و نوآوری تجلیل همج خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص حضور شوراییان فعلی در انتخابات آتی شوراها گفت: بنا ندارم در این انتخابات شرکت کنم اما از دوستان همسو و همفکر خواهش می‌کنم با قوت در صحنه حضور داشته باشند و خود نیز در هر شرایطی کمک خواهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر شیراز کلانشهر شیراز شورای پنجم شورای شهر شیراز سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود