Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:38:54 GMT

جزئیات حمایت امارات از تروریست‌های شرق سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۴۴۳

جزئیات حمایت امارات از تروریست‌های شرق سوریه

خبرگزاری آناتولی طی گزارشی به نقل از منابع آگاه، از نحوه حمایت ابوظبی از تروریست‌های شرق سوریه طی دو سال و نیم گذشته پرده برداشت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی در گزارشی با مضمون نحوه حمایت امارات از تروریست‌ها در شرق سوریه نوشت: «"ابوظبی" از آغاز سال ۲۰۱۸، ده‌ها افسر و نیروی اطلاعاتی و کارشناس فنی خود را در مقرهای سازمان تروریستی و جدایی طلب پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک / ی پ گ در شهر قامشلی و استانهای الحسکه و دیرالزور مستقر کرده است.»

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده است که امارات طی دو سال و نیم گذشته حمایت اطلاعاتی گسترده‌ای از سازمان پ.ک.ک / ی پ گ در مناطق تحت سیطره این سازمان در شرق سوریه داشته است.

بیشتز بخوانید:

بنا بر این گزارش، مقامات مسئول اماراتی در اواخر سال ۲۰۱۷، دیدارهای محرمانه با سران  پ.ک.ک / ی پ گ در سوریه داشتند و متعهد شدند که از آنها حمایت کنند. افسران اطلاعاتی اماراتی نیز عناصر این سازمان را در زمینه اقدامات اطلاعاتی و فنی آموزش می‌دادند و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های جاسوسی، امنیت اطلاعات، جمع‌آوری داده‌ها و شبکه‌های ارتباطی، رمزگشایی کدها و عملیات‌های تروریستی قاچاق برای این عناصر ترتیب می‌دادند.

منابع آگاه تاکید کردند که امارات تجهیزات پیشرفته در اختیار سازمان تروریستی سازمان پ.ک.ک / ی پ گ قرار داده و نیروهای فنی و مهندسی اماراتی یک شبکه ارتباطی ویژه میان کشور خود و سران این سازمان ایجاد کرده‌اند تا ارتباط به طور مستقیم میان دو طرف برقرار باشد.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی نیز به برخی اسامی شماری از نیروهای اطلاعاتی امارات که در سوریه فعالیت دارند، دسترسی یافته که عبارتند از:  سلمان عبد اللطیف حمروش، کسی که در بخش امنیت اطلاعات و ارتباطات در القامشلی فعالیت دارد و به مدت یک سال تمام برای  نیروهای این سازمان دوره‌های آموزشی ترتیب می‌داد. 

«محمد الشحی» فرد دیگری است که مامور انجام برخی حملات تروریستی برای این سازمان در الحسکه است و «احمد راشد» کسی است که عناصر این سازمان را در بخش رمزگشایی کدها و ارتباطات تحت آموزش قرار داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین سوریه امارات ابوظبی شرق سوریه شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!