Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ به سراغ جوانان و نوجوانانی رفتیم که بیش از پیش تلاش خود را برای برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) می‌کنند و حتی کرونا هم نتوانست مانع آنان شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، دهه اول محرم‌الحرام به اتمام رسید و هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) به همگان ثابت کردند که بیشتر از سایر افراد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و نمی‌گذارند پرچم عزای امام حسین(ع) بر زمین گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد: مردم چهارمحال و بختیاری ضوابط را رعایت کردندشب هفتم عزاداری محرم در هیئت انصارالمهدی(عج) شهرکرد به روایت تصویرچهارمین سوگواره "عکس عاشورایی" در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

ویروس منحوس کرونا آمد و جهان را با خود درگیر کرد و پروتکل‌های سختی برای هیئات وضع شد اما نتوانست از شور و شعور حسینی در مجالس عزاداری بکاهد و حرارت قلوب مومنین را خاموش سازد، چرا که شهادت امام حسین(ع)  حرارتی را در قلوب مومنین به وجود آورد که تا ابد سرد نمی‌شود.

در آخرین شب‌های دهه اول محرم به سراغ هیئتی‌های شهرکرد رفتیم، همان‌هایی که بیش از پیش تلاش می‌کنند تا علم بر زمین نماند.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT16 بیشتر بخوانید... طنین شور و شعور حسینی در مناطق محروم خراسان جنوبی به روایت تصاویر رعایت مسائل بهداشتی توسط هیئات عزاداری چهارمحال و بختیاری قابل تقدیر است گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طنین شور و شعور حسینی در مناطق محروم خراسان جنوبی به روایت تصاویر رعایت مسائل بهداشتی توسط هیئات عزاداری چهارمحال و بختیاری قابل تقدیر است گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود ۲ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۳ تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت ۴ تغییر حریم تالاب بین‌المللی انزلی/ زندگی روستاییان در مخاطره حریم دریا و تالاب قرار گرفته است ۵ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۶ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۷ گزارش|بیداد بی‌آبی در منطقه عشایرنشین جفته شورمی ‌بویراحمد /‌‌ دلالان دام عشایر را با کمترین قیمت خردیداری می‌کنند ۸ گزارش| اجرای ‌توزیع الکترونیکی گاز مایع بدون تأمین زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ مردم‌ سردرگم شده‌اند‌ مهمترین اخبار استانها پاسخ علمای اهل سنت خراسان شمالی به شبهات وهابیت / قیام امام حسین(ع) برای «اصلاح امت اسلام» بود + فیلم‌ خبر خوش کرونایی از استان بوشهر / شدت ابتلا به کرونا کاهش یافت + فیلم‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌: طرح جاماندگان سهام عدالت به‌زودی در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود روایت تسنیم از روحیات ایثارگرانه شهیده گیلانی مدافع سلامت / "مامایی" که سلامت بیماران را به بیماری‌اش ترجیح داد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم گزارش|چشم‌انداز تشکیل دولت جدید لبنان پس از توافق درباره نخست‌وزیری «مصطفی ادیب» دستور رئیسی برای رسیدگی سریع به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی/ مدیران بانکی خلف وعده کردند اختصاصی|متن طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسم عزاداری به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گزارش| چهاردهه بلاتکلیفی؛ چرا پرونده سرنوشت امام موسی صدر مختومه نمی‌شود؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شور و شعور حسینی امام حسین ع ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899748

دیگر خبرها

  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است