Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:12:06 GMT

کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر در کشور در هفته چهارم مرداد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۱۹۰۸

کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر در کشور در هفته چهارم مرداد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی بیست و پنجم تا سی و یکم مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات هفته مزبور ۱۶ هزار و ۷۳۹ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰۲۱۵کیلوگرم) حدود ۶۴ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۳ هزار و ۴۱۲ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۰ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۱۳۱۴ کیلوگرم حشیش، ۷۱۷ کیلوگرم هروئین، ۳۵۵ کیلوگرم شیشه، ۴۶۸ کیلوگرم گراس و ۴۷۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۵۷۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۶۹۰ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۷۸۴ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۹۶ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۸۵۷ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۱ درصد کشفیات کشور می‌باشد و فارس با ۱۷۶۴ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۷۴۱کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۶۹۹ کیلوگرم، یزد با ۱۶۶۵ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۶۲۴ کیلوگرم و اصفهان با ۱۳۲۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۳۷ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۴۰۷ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۵۸ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۴۱ درصد انتظامی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشف مواد مخدر مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر درصد کشفیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقات کشتی فرنگی بین المللی جام صفوی در حالی اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد که تیم استان قم نیز امروز چهارشنبه به این رقابت ها اعزام شد.

سرپرست هیات کشتی استان قم افزود: استان قم در این رقابت‌ها ۷ نفر سهمیه مستقیم و ۶ نفر سهمیه به دلیل کسب مقام دوم تیمی در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی دارد.

وی بیان کرد: رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی که گرامیداشت رحیم علی آبادی نیز می‌باشد، پنجشنبه و جمعه هفته جاری به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

عبدی هم چنین اسامی کشتی گیران قمی واجد شرایط برای شرکت در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی را به شرح زیر عنوان کرد.

۴۵ کیلوگرم: حمیدرضا اسکندری
۴۸ کیلوگرم: حسین قادری
۵۵ کیلوگرم: احسان سلمانپور
۶۰ کیلوگرم: علیرضا یوسفی
۷۱ کیلوگرم: امیرعلی مرادی
۸۰ کیلوگرم: علی میکائیلی و محمدامین ابوالحسنی

کد خبر 6087714

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی