Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@12:28:18 GMT

مکرون به بغداد می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۲۴۲۰

چند منبع دولتی عراقی به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه آِینده به عراق سفر خواهد کرد. ناطقان: منابع دولتی عراقی،‌ امروز (دوشنبه)، به خبرگزاری فرانسه خبر دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور  فرانسه روز چهارشنبه آینده به بغداد سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز» به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که منابع یادشده خبر داده‌اند مکرون در اولین سفر رسمی خود به عراق روز چهارشنبه وارد این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منابع در ادامه گفتند: «سفر رئیس‌جمهور فرانسه در راستای اعلام ایستادگی در کنار عراق در مقابله با بحران‌ها صورت می‌گیرد».

یک منبع دولتی عراقی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که مکرون «با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق دیدار خواهد کرد و امید است که وی با برخی از سیاستمداران اثرگذار دیدار کند».

دو مقام دیگر عراقی نیز این سفر را تأیید کردند. با این حال،‌ کاخ الیزه تا به این لحظه بیانیه‌ای در خصوص این سفر صادر نکرده است.

طبق گفته منابع عراقی در این دیدار بر موضوع «حاکمیت» عراق تمرکز خواهد شد.

این منابع همچنین گزارش دادند:‌ «انتظار می‌رود برخی اعضای ارشد و رهبران کُردهای عراق برای دیدار مکرون به بغداد بیایند با توجه به اینکه رئیس‌جمهور فرانسه در اربیل توقف نخواهد داشت چنان که بسیاری از مقامات خارجی در سفر به عراق انجام دادند».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «فلورنس پارلی»‌ وزیر دفاع فرانسه، شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته، وارد بغداد شد و با برخی مقامات عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد. منبع: خبر انلاین برچسب ها: مکرون ، بغداد ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مکرون بغداد سفر خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند