Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور به همتای نیجر خود گفت: مطمئنم نیجر، کاملا مستقل و حرفه‌ای از سوءاستفاده از شورای امنیت برای یکجانبه‌گرایی آمریکا جلوگیری خواهد کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفتگو با رئیس‌جمهور نیجر، با قدردانی از حمایت‌های مستمر این کشور از توافق برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات امروز جهان سوءاستفاده برخی کشورها از مجامع بین المللی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیار خرسندم که ایران و نیجر در این زمینه که روابط بین المللی باید بر اساس عدالت، حقانیت و ارزش‌های والای انسانی که مبتنی بر استقلال، همبستگی و عزت استوار باشد، اشتراک نظر دارند.

روحانی: توسعه روابط راهبردی با همسایگان بویژه در حوزه اقتصادی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران استروحانی: رونق اقتصادی از اهداف دولت استروحانی: ایران همچون گذشته آماده همکاری با آژانس در چارچوب پادمان است/آژانس مسئولیت مهمی در رابطه با برجام دارد

روحانی، رئیس‌جمهور، عصر دوشنبه در گفتگوی تلفنی "محمدو ایسوفو" رئیس‌جمهوری نیجر، با ابراز خرسندی از اخبار مربوط به نحوه مقابله با شیوع بیماری کرونا در آن کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش‌های موفقی در کنترل شیوع بیماری کرونا داشته و آماده تبادل تجربیات خود با کشور دوست و مسلمان نیجر هستیم.

وی با اشاره به چهار دهه روابط دوستانه تهران و نیامی، افزود: دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های اکتشافات معدنی، بهداشت و درمان و کشاورزی داشته‌اند و امیدوارم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای گسترش روابط فیمابین استفاده کنیم. همچنین ایران آماده است تجربیات خود در زمینه مبارزه با تروریسم را اختیار جمهوری نیجر قرار دهد.

رئیس‌جمهور با تبریک ریاست دوره‌ای نیجر بر شورای امنیت سازمان ملل در ماه سپتامبر، اظهار داشت: دو کشور ایران و نیجر همواره در مسائل و مجامع بین المللی از جمله در سازمان ملل متحد، جنبش غیرمتعهدها و سازمان همکاری اسلامی، در زمینه حفظ استقلال و بی‌طرفی برای تحقق اهداف این مجامع، تعاملات و همکاری های سازنده و مثبتی داشته‌اند.

روحانی تصریح کرد: اطمینان دارم جمهوری نیجر به عنوان یکی از اعضای جنبش عدم تعهد، همانگونه که در برابر قطعنامه غیرقانونی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران موضع بسیار سازنده‌ای داشت، در دوران ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز، به شکل کاملا مستقل و حرفه‌ای عمل کرده و از سوءاستفاده از جایگاه سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای زیاده‌خواهی و یکجانبه‌گرایی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

محمدو ایسوفو رئیس‌جمهور نیجر نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به استقبال از تبادل تجربیات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با شیوع کرونا گفت: روابط دو کشور در چهار دهه گذشته بسیار خوب و دوستانه بوده و نیجر آمادگی دارد که این روابط را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد.

وی با اشاره به حسن همکاری دو کشور در مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان ملل، از دیدگاه‌های مشترک دو کشور در خصوص مسائل بین المللی ابراز خرسندی کرد و افزود: جمهوری نیجر همواره تلاش داشته تا همکاری‌های بین المللی خود را بر پایه ارزش های مهم انسانی پیش ببرد و اقدامات خود در شورای امنیت را نیز بر همین پایه تنظیم خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم رئیس جمهور بیشتر بخوانید... روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم رئیس جمهور پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ سلطان عبدالله به ایران سفر می‌کند؟ ۲ اختصاصی|متن طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی ۳ امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است ۴ گزارش| چهاردهه بلاتکلیفی؛ چرا سرنوشت پرونده‌ی «امام موسی صدر» مشخص نمی‌شود؟ ۵ فرمانده ارتش درگذشت پدر همسر سرلشکر رشید را تسلیت گفت ۶ روحانی: توسعه روابط راهبردی با همسایگان بویژه در حوزه اقتصادی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است ۷ جزئیات جدید از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و قرارگاه تحول مجلس ۸ گفت‌و‌گو| ابتکار: دولت روحانی از نظر اقتصادی کاستی ندارد/ نشنیدم اصلاح‌طلبان از لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند مهمترین اخبار سیاسی گزارش| چهاردهه بلاتکلیفی؛ چرا سرنوشت پرونده‌ی «امام موسی صدر» مشخص نمی‌شود؟ امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است گفت‌و‌گو| ابتکار: دولت روحانی از نظر اقتصادی کاستی ندارد/ نشنیدم اصلاح‌طلبان از لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند اختصاصی|متن طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: توسعه روابط راهبردی با همسایگان بویژه در حوزه اقتصادی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است پیش‌بینی وقوع وضعیت متفاوت در تهران قبل از پیک کرونا در پاییز وزیر آموزش و پرورش : اولویت با آموزش حضوری دانش‌آموزان است ماجرای قتل فجیع یک کارمند توسط "نوید افکاری"/دروغ شکنجه چطور برملا شد؟ امارات|سه کشته در انفجارهای «ابوظبی» و «دبی» / پیام به هیئت آمریکایی صهیونیستی! درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم رئیس جمهور دولت دوازدهم رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد جمهوری نیجر شورای امنیت بین المللی رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این‌ها را ساماندهی کرد، نرخ تورم و رشد نقدینگی را به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آن‌ها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد 

آواربرداری از خرابی ۱۰ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی‌نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد