Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@03:01:34 GMT

اتهام زنی جدید امارات به قطر

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۵۴۱

اتهام زنی جدید امارات به قطر

خبرگزاری فارس: جلسه استماع دیوان کیفری بین المللی در مورد اعتراض‌های اولیه‌ای که امارات متحده عربی علیه قطر در پرونده اجرای کنوانسیون بین المللی رفع تبعیض نژادی مطرح کرده است، امروز دوشنبه آغاز شد.

این جلسات از طریق فناوری ارتباطات ویدئویی با دادگاه لاهه به دلیل محدودیت‌های مربوط به کرونا آغاز شد و به مدت یک هفته به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسات قرار است به این سوال فنی بپردازد که آیا دیوان بین المللی دادگستری صلاحیت حل اختلاف بین امارات متحده عربی و قطر را در مورد کنوانسیون منع تبعیض نژادی داشته است؟

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «حصه عبدالله العتیبه» سفیر امارات در هلند گفت اقداماتی که امارات در قطع روابط با قطر اتخاذ کرده است در چارچوب اجرای کنوانسیون رفع انواع تبعیض نژادی نیست.

وی مدعی شد که در مورد امارات عربی متحده اتهامات علیه آن نمی‌تواند با تعریف آنچه توسط کنوانسیون تبعیض نژادی خوانده می‌شود، متناسب باشد.

سفیر امارات با ادعای اینکه مسئله قطع روابط با قطر از حمایت مداوم دوحه از تروریسم و ​​افراط گرایی ناشی می‌شود، افزود: در سال ۲۰۱۷ امارات عربی متحده برخی از امتیازات را برای کسانی که تابعیت قطری داشتند اصلاح کرد، به ویژه امکان سفر شهروندان قطری بدون محدودیت و بدون ویزا به امارات را فراهم کرد.

العتیبه با بیان اینکه تحمیل درخواست ویزا به شهروندان قطری نتیجه اختلافات و قطع روابط میان دوحه و ابوظبی است، گفت: «این امتیازات در گذشته در راستای توسعه روابط بین دو کشور ارائه می‌شد و حالا سلب آن هیچ ارتباطی با تبعیض نژادی که قطر از آن شکایت می‌کند، ندارد».

قطر دو سال پیش به صورت رسمی شکایت خود از امارات متحده عربی را تسلیم دیوان بین المللی کیفری در لاهه کرد.

دوحه در این شکایت تاکید کرد که امارات عربی متحده کنوانسیون بین المللی رفع انواع تبعیض نژادی» را در مورد اتباع و نهادهای قطری در این کشور نقض کرده است.

دوحه از دیوان لاهه خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از اقدامات متعدد تبعیض آمیز از سوی امارات از جمله اعمال محدودیت بر آزادی بیان و جابجایی شهروندان قطری در این کشور و همچنین برانگیختن نفرت علیه آنان، بستن دفتر شبکه الجزیره وابسته به دوحه و پیشگیری از پخش رسانه های قطری را انجام دهد.

کشورهای مصر، عربستان، بحرین و امارات از تاریخ 5 جولای سال 2017 قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و پناه دادن به گروه‌های تروریستی مورد تحریم و محاصره قرار داده است، این در حالی است که دوحه این اتهام را رد می کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: امارات قطر تروریسم تبعیض نژادی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند