Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@01:42:00 GMT

امارات، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۶۸۳

صراط:

جلسه استماع دیوان کیفری بین المللی در مورد اعتراض‌های اولیه‌ای که امارات متحده عربی علیه قطر در پرونده اجرای کنوانسیون بین المللی رفع تبعیض نژادی مطرح کرده است، امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش فارس این جلسات از طریق فناوری ارتباطات ویدئویی با دادگاه لاهه به دلیل محدودیت‌های مربوط به کرونا آغاز شد و به مدت یک هفته به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسات قرار است به این سوال فنی بپردازد که آیا دیوان بین المللی دادگستری صلاحیت حل اختلاف بین امارات متحده عربی و قطر را در مورد کنوانسیون منع تبعیض نژادی داشته است؟

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «حصه عبدالله العتیبه» سفیر امارات در هلند گفت اقداماتی که امارات در قطع روابط با قطر اتخاذ کرده است در چارچوب اجرای کنوانسیون رفع انواع تبعیض نژادی نیست.

وی مدعی شد که در مورد امارات عربی متحده اتهامات علیه آن نمی‌تواند با تعریف آنچه توسط کنوانسیون تبعیض نژادی خوانده می‌شود، متناسب باشد.

سفیر امارات با ادعای اینکه مسئله قطع روابط با قطر از حمایت مداوم دوحه از تروریسم و ​​افراط گرایی ناشی می‌شود، افزود: در سال ۲۰۱۷ امارات عربی متحده برخی از امتیازات را برای کسانی که تابعیت قطری داشتند اصلاح کرد، به ویژه امکان سفر شهروندان قطری بدون محدودیت و بدون ویزا به امارات را فراهم کرد.

العتیبه با بیان اینکه تحمیل درخواست ویزا به شهروندان قطری نتیجه اختلافات و قطع روابط میان دوحه و ابوظبی است، گفت: «این امتیازات در گذشته در راستای توسعه روابط بین دو کشور ارائه می‌شد و حالا سلب آن هیچ ارتباطی با تبعیض نژادی که قطر از آن شکایت می‌کند، ندارد».

قطر دو سال پیش به صورت رسمی شکایت خود از امارات متحده عربی را تسلیم دیوان بین المللی کیفری در لاهه کرد.

دوحه در این شکایت تاکید کرد که امارات عربی متحده کنوانسیون بین المللی رفع انواع تبعیض نژادی» را در مورد اتباع و نهادهای قطری در این کشور نقض کرده است.

دوحه از دیوان لاهه خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از اقدامات متعدد تبعیض آمیز از سوی امارات از جمله اعمال محدودیت بر آزادی بیان و جابجایی شهروندان قطری در این کشور و همچنین برانگیختن نفرت علیه آنان، بستن دفتر شبکه الجزیره وابسته به دوحه و پیشگیری از پخش رسانه های قطری را انجام دهد.

کشورهای مصر، عربستان، بحرین و امارات از تاریخ 5 جولای سال 2017 قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و پناه دادن به گروه‌های تروریستی مورد تحریم و محاصره قرار داده است، این در حالی است که دوحه این اتهام را رد می کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: امارات متحده عربی دادگاه لاهه تروریسم صراط تبعیض نژادی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اکرم عفیف تابستان امسال قطر را پس از چند فصل فوق‌العاده در السد و تیم ملی کشورش ترک خواهد کرد. او در قطر دو قهرمانی متوالی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده است.

به گزارش ورزش سه، به‌عنوان بهترین بازیکن کشورش، علاوه‌بر قرارداد میلیونی با السد، خروج او از قطر را غیرقابل تصور می‌کرد. با این حال، پس از کسب مطلقاً همه چیز، دولت قطر مایل است برای خروج احتمالی او چراغ سبز نشان دهد، چون این موضوع در واقع نشان دهنده شناخت جهان از یک فوتبالیست قطری و رشد عمومی این کشور در جهان فوتبال است.

عفیف در مقایسه با رونالدینیو به دلیل موهای فری که دارد، یک بازی‌ساز باکیفیت است و با 26 گل در 22 بازی، فصلی درخشان را در السد پشت سر می‌گذارد.

نقش او در تیم ملی قطر که با آن 112 بازی انجام داده و 37 گل به ثمر رسانده، بیش از یک‌بار او را در لیست خرید باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده است. با این حال، مشکلات در خروج بازیکنان قطری از کشورشان، بیش از یک‌بار احتمال خروج او را متوقف کرد.

او در 27 سالگی آماده بازی در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا است. عفیف قبلاً در سال‌های اولیه فوتبالش به اروپا سفر کرده بود. او به آکادمی سویا و ویارئال رفت و همچنین برای اسپورتینگ خیخون بازی کرد.

او بعداً در یوپن بلژیک که متعلق به آکادمی قطری اسپایر بود درخشید و به فوتبالیست درجه یک تبدیل شد. او در قطر در تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز به یک بازیکن درخشان تبدیل شد.

چندین باشگاه لیگ برتری و همچنین اسپانیایی، به‌عنوان مثال سویا، از خرید او استقبال می‌کنند، اگرچه ملیت او و دستمزد بسیار بالا می‌تواند این عملیات را متوقف کند. در هر صورت، آنچه مسلم شده این است که او برای رسیدن به اروپا باید دستمزدی را که تاکنون او را در قطر نگه داشته، به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دیدن «رونالدینیو قطری» در یک لیگ معتبر اروپایی ممکن است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901550

دیگر خبرها

  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • ترور برای بقا
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند