Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی امانی‌پور مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال ۳۶ هزار و ۴۸۱ ولادت ثبت شده که ۵۱/۴ درصد نوزاد پسر و ۴۸/۶ درصد آن‌ها نوزاد دختر بوده و همچنین در همین بازه زمانی ۱۲ هزارو ۲۴۳ رویداد فوت رخ داده که ۵۷/۶ درصد مرد و ۴۲/۴ درصد زن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پنج‌ماهه نخست سال ۹۹ به طور متوسط طی ۲۴ ساعت ۲۳۵ مورد و در هر ساعت قریب به ۹/۸ نوزاد متولد شده که در این مدت تعداد ۵۲۱ مورد دوقلو زایی و تعداد ۲۳ مورد سه‌قلو زایی ثبت‌شده و در همین بازه زمانی طی ۲۴ ساعت ۷۸/۹ و در هر ساعت ۳ نفر فوت شده‌اند.

امانی پور با بیان اینکه از تعداد کل ولادت‌ها ۷۶/۱ درصد شهری و ۲۳/۹ درصد روستایی بوده  اند، اظهار داشت: همچنین از آمار کل فوتی‌ها ۱۰ هزار و ۴۸۵ مورد معادل ۸۵/۶ درصد شهری و یک‌هزار و ۷۵۸ مورد که معادل ۱۴/۴ درصد هستند، روستایی بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان آمار ازدواج و طلاق طی چهارماهه نخست سال جاری را ۱۳ هزار و ۷۵۸ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۷۵۱ مورد طلاق در استان عنوان و تصریح کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۷ سال و برای زنان ۲۲ سال که این میانگین در طلاق بار اول برای مردان ۳۶ سال  و برای زنان ۳۱ سال بوده  و  در هر شبانه‌روز ۱۱۱ ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۶٫۸ بوده است.

این مقام مسئول  در پایان اذعان داشت: فراوانی پنج نام اول پسران در چهار ماهه اول سال ۹۹ در استان خوزستان به ترتیب، علی با ۵۴۴ مورد، حسین با ۵۰۴ مورد، محمد با ۳۹۴ مورد، امیر علی با ۳۴۱  و امیر حسین با ۳۱۷ مورد بوده و در همین مدت فراوانی پنج نام اول دختران به ترتیب فاطمه با ۶۰۷ مورد، زینب با ۴۱۰ مورد، زهرا با ۳۷۴ مورد، رقیه با ۳۰۲ مورد و رستا با ۲۱۸ مورد بوده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولد نوزادان ازدواج و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به افزایش سن ازدواج دختران و تاخیر در باروری، گفت: فریز تخمک راهی برای حفظ قدرت باروری دختران است.

دکتر لیدا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عواملی که قدرت باروری را پایین می‌آورد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما کاهش نرخ رشد جمعیت است و برای بهبود این نرخ باید ازدواج و سپس بارداری در سنین مناسب و درستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که زنان نباید حاملگی را به تاخیر بیندازند، افزود: مناسب‌ترین سنین برای بارداری را بین ۲٠ تا ۴٠ سالگی می‌دانند اما توصیه می‌کنیم که بانوان، حاملگی را به تاخیر نیندازند زیرا با افزایش سن، احتمال حاملگی پرخطر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بانوان برخلاف آقایان، فرصت باروری محدودی دارند، گفت: توصیه می‌کنیم که حتما بانوان از این زمان محدود خود استفاده کرده و اگر بنا به هر دلیلی از جمله ادامه تحصیلات، فرصتی برای باروری ندارند، اقدام به فریز تخمک و یا جنین بکنند. بهترین گزینه برای دختران مجرد با سن بالا، فریز تخمک است. این تخمک‌ها در بانک تخمک نگهداری شده و هر وقت که نیاز باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

حیدری تاکید کرد: برای افراد متاهلی که بنا به دلایلی نمی‌خواهند بچه دار شوند نیز بهترین گزینه، فریز جنین است. این جنین در بانک مربوطه نگهداری می‌شود و گاه تا ۴۸ سالگی می‌توان جنین را به داخل رحم فرد وارد کرد و یا از گزینه رحم اجاره‌ای استفاده کرد.

وی افزود: نخستین اولویت برای بانوان، حفظ باروری و تخمک است اما متاسفانه به دلیل مسائلی مانند آلودگی‌های آب و هوا، استرس و عوامل دیگر، احتمال از بین رفتن تخمک‌ها در جامعه امروز بالا رفته و این موضوع در آزمایش‌هایی که از بانوان زیر ۴۰ سال  گرفته می‌شود، مشهود است. برای جلوگیری از این معضل باید آموزش‌های حفظ تخمک را از مدارس شروع کرد و دختران را نسبت به این عارضه آشنا ساخت.

وی با بیان این‌که انجام ورزش‌های منظم و تغذیه مناسب برای حفظ تخمک بانوان مفید است، گفت: بانوان باید از استرس‌های بیش از حد و مواردی مانند آلودگی هوا پرهیز کنند و وقتی ازدواج می‌کنند، بارداری را با دلایل جزئی به عقب نیندازند و اگر نمی‌خواهند که ازدواج کنند، حداقل از گزینه فریز تخمک استفاده کنند.

این متخصص زنان تاکید کرد: حفظ جمعیت جوان با توجه به روند پیری که در کشور آغاز شده است، اهمیت بالایی دارد و ممکن است طی ۱۰ سال آینده، نیروی جوانی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه