Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار است در شهرهایی باوضعیت قرمز مدارس به شکل دور کار برگزار شود، حال اینکه کادر آموزشی در این روزها حضور داشته باشند یا خیر جای تامل دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس گفته‌های وزیر علوم  و وزیر آموزش‌وپرورش قرار است در 15 شهریور مدارس بازگشایی شوند. بازگشایی مدراس در حالی مطرح است که بر اساس گزارشات مسئولان امر ظرفیت شبکه شاد افزایش یافته و سال تحصیلی جدید در هر استان بر اساس دستور العمل‌های ستاد مقابله با کرونا تفکیک شده در قالب استان‌ها در وضعیت سفید، زرد و قرمز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدارس در استان‌های وضعیت سفید همچون شرایط عادی برگزار می‌شود. مدارس در استان‌ها در شرایط زرد به شکل تلفیقی در قالب شبکه شاد، حضور در مدرسه و بسته‌های آموزشی آغاز شده و در وضعیت قرمز نیز  دانش آموزان  فقط به شکل آنلاین و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به تحصیل می‌پردازند. در این شرایط دستورالعملی به مدارس مبنی‌بر حضور کادر آموزش صادر شده است.

حضور کادر آموزش در وضعیت قرمز استان‌ها!

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون در بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، زمان بازگشایی مدارس ذکر شده اما در تمامی حالت سفید، زرد و قرمز کادر مدرسه باید حضور داشته باشند. این در حالی است که بیشترین ارتباط کادر آموزش با دانش آموزان و کارهای مرتبط با آنها است.

او افزود: کارها هم به شکل سیستمی در  کادر آموزش انجام می‌شود. وقتی دانش آموز و معلم در مدرسه حضور ندارند دیگر چه ضرورتی برای حضور کادر در مدرسه است؟ وزارتخانه در این زمینه واکنش نشان داد و اعلام کرد که حضور معلمان در وضعیت قرمز الزامی نیست اما  بر اساس بخش‌نامه باید کادر آموزشی حضور داشته باشند.

به گفته این مربی کادر مدرسه، مدیر، معاون، مربی پرورشی، مربی بهداشت و ... شامل یک جمع 10 نفر می‌شود که در وضعیت قرمز باید به مدرسه بروند. وقتی دانش آموز در وضعیت قرمز  در مدرسه حضور ندارد دیگر لزومی برای حضور کادر مدرسه نیست و هر یک از افراد در کادر مدرسه  می‌توانند از خانه مسائل مدرسه را پیگیری کنند.

حضور معاون در مدارس در وضعیت قرمز

حمیدی، معاون یکی از مدارس در شهر تهران است. او با بیان اینکه شهر تهران در وضعیت قرمز  قرار دارد و متاسفانه نمی‌تواند  امسال در خدمت  دانش آموزان همچون سال‌های قبل باشد، گفت: در این شرایط بر اساس بخش‌نامه بازگشایی مدارس از  15 شهریور  انجام می‌شود.

به گفته او می‌توان کارها را بدون حضور در مدرسه هماهنگ کرد. هم‌اکنون اغلب افراد در کادر مدرسه به ابزار هوشمند، اینترنت و ... دسترسی دارند و دیگر نیازی به حضور فیزیکی نیست.

نمی‌توان کشور را به‌دلیل کرونا تعطیل کرد

علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص حضور کادر آموزشی در مدارس در وضعیت قرمز به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: تحلیل در خصوص حضور یا عدم حضور کادر آموزشی در مدارس باید توسط آموزش‌وپرورش انجام شود و استدلال‌های قوی در پشت این مقوله قرار دارد. باید با این ویروس زندگی کرد و نمی‌توان کل کشور را فلج کرد. برای مثال نیوزیلند که ابتلا به ویروس را به صفر رسانده بود به‌دلیل رفتارهای اجتماعی دوباره شیوع پیدا کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدرسه به عنوان یکی از ارکان مهم در کشور است. آینده کشور در گرو مدرسه بوده و برای داشتن مدارس پویا نمی‌توان آن را تعطیل کرد و به‌دلیل کنترل کرونا این رکن را از بین برد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره حضور کادر آموزش در مدرسه در استان‌هایی در وضعیت قرمز گفت: تمامی افراد بر سر کار و فعالیت خودشان هستند و معلمان  و کادر مدرسه نیز  مطابق شرایط باید به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کرونا حضور کادر آموزش کادر آموزشی وضعیت قرمز کادر مدرسه استان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است