Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:14:59 GMT

گلستان ۴۴ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۵۸۶۸

گلستان ۴۴ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز دارد

احسان ‌گوهری‌راد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این استان ۱۰ مدرسه با ۲ تا پنج دانش آموز اداره می شود که اغلب این مدارس در روستاهای محروم قرار دارد.

وی گفت که میانگین هزینه برای هر دانش‌آموز گلستانی در سال تحصیلی گذشته ۵۵ میلیون ریال برآورد شده بود.

وی با اشاره به توسعه عدالت آموزشی در استان بیان داشت: ۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز این استان در دوره متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که این گروه از دانش‌آموزان بیشتر دختر و ساکن مناطق محروم و روستایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: علاوه بر آن ۷۰ درصد دانش‌آموزان مدارس متوسطه در شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه در شرق این استان مشغول تحصیل در مدارس شبانه‌روزی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در برخی مناطق به علت همجواری چندین روستا با یکدیگر، تعداد کم دانش آموز در هر روستا و با هدف کاهش هزینه‌، دانش‌آموزان در یک مدرسه متمرکز شده و با سرویس به این مدارس تردد می کنند که سالانه برای این سرویس‌ها ۳۵ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: سال ۹۷ سرانه کل دانش‌آموزی گلستان ۱۷ میلیارد ریال بود که این رقم در سال تحصیلی گذشته به ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

برچسب‌ها مدارس گلستان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس گلستان دانش آموزان مدارس گلستان دانش آموزان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب