Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حمایت از اشتغال و تولید پوشاک در مناطق روستایی، از جمله برنامه های موثر وزارت کار در راستای توسعه اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و تربیت نیروهای کار ماهر و تحصیلکرده در نقاط روستایی است.

اخبار اقتصادی- آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی آبان سال ۱۳۹۶ ابلاغ و در این راستا تکالیف و وظایف وزارت کار در اجرای آیین نامه اشتغال روستایی تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این آیین نامه، بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات رسته های اولویت دار در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری به شمار می روند که دورنمای اهداف پیش بینی شده برای رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در جامعه هدف خود را ترسیم کرده اند.

پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی، مبلمان و مصنوعات چوبی، بسته بندی میوه، سبزی، نان، ادویه و خشکبار صادراتی، ساخت ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی، فرآوری محصولات معدنی، صنایع دستی و فرش دستباف از جمله زیررسته های بخش صنعت در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری به شمار می روند و سهم بخش صنعت از کل منابع این طرح ۱۰ درصد بوده است.

یکی از رسته های اولویت دار در بخش صنعت و آیین نامه اجرایی قانون مذکور، پوشاک است. کمبود تولید و نیاز کشور به پوشاک باعث شده تا سالانه بیش از دو میلیارد دلار صرف واردات پوشاک به شکل قاچاق شود.

رضا تازیکی ـ مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کارـ در این باره به ایسنا می گوید: در حال حاضر صنعت پوشاک کشور استاندارد نیست؛ بخش اعظمی از فروش آنلاین پوشاک و کفش کشور دچار مشکل شده و مرکزی هم برای استانداردسازی وجود ندارد در صورتی که استانداردسازی پوشاک مقوله  بسیار مهمی است.

وی با اشاره به قاچاق ۲.۵ میلیارد دلاری پوشاک به کشور می گوید: قاچاق پوشاک نشان می دهد که بازار داخلی، کشش پوشاک قاچاق را دارد چون تولید داخلی نمی تواند آن را پوشش دهد.از طرفی قیمت و کیفیت پوشاک قاچاق با پوشاک داخلی قابل رقابت است و هرچه پوشاک داخلی گران باشد مصرف کننده به سمت پوشاک وارداتی و خارجی تمایل نشان می دهد.

مطابق آمار به دست آمده از سامانه شفافیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ۶۵۷۲ طرح در زیر گروه پوشاک، ۳۸۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات پیش بینی شده در قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را از محل منابع اختصاص یافته صندوق توسعه ملی و مؤسسات عامل دریافت کرده اند که با تخصیص این اعتبار، برای ۱۲ هزار و ۳۸۰ نفر اشتغالزایی جدید در این بخش وجود آمده است.

بر اساس آمارها، استان کرمانشاه با ۱۸ درصد بیشترین سهم دریافت مبلغ تسهیلات این قانون را به خود اختصاص داده و استانهای تهران، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خوزستان، سمنان، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی در رده های بعد قرار دارند.

وزارت کار در راستای تحقق اهداف طرح اشتغال روستایی پرداخت تسهیلات حمایتی به رسته پوشاک را با هدف افزایش تولید پوشاک و ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از قاچاق پوشاک به داخل کشور، تولید مواد اولیه با کیفیت و کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی، کاهش سهم برندهای خارجی و افزایش سهم بازارهای داخلی، ایجاد محصولات با کیفیت برای صادرات و بازسازی و نوسازی کارخانجات تولیدی نساجی در دستور کار قرار داده است.

 تولید پوشاک در مناطق روستایی، ضمن ایجاد اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصولات و رقابت پذیری بیشتر، بستر تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و تحصیلکرده در تمام نقاط روستایی را فراهم کرده و موجب تشویق ساکنین روستا به ماندگاری می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تولید پوشاک ایجاد اشتغال صنعت واردات پوشاک قاچاق پوشاک تسهیلات حمایتی اشتغال ایجاد اشتغال چهارمحال و بختیاری واردات تولید پوشاک تسهیلات حمایتی واردات پوشاک قاچاق پوشاک ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری مناطق روستایی اشتغال روستایی آیین نامه وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری