Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بهداشت گفت: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است و تمام کلاس های دانشگاه های علوم پزشکی به غیر از کلاس های بالینی و دارای کار عملی مجازی خواهد بود.

وی افزود: اما با توجه به شرایط متفاوت دانشجویان علوم پزشکی، همه خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی باز هستند و با پذیرش حداکثر ۲ نفر در اتاق ها کار خود را در سال تحصیلی جدید ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیشتر سلف سرویس های دانشگاه ها بسته است و غذا تنها در ظروف یک بار مصرف در خوابگاه ها و سایر مراکز آموزشی توزیع می شود. اما برخی از دانشگاه ها که سلف سرویس های بسیار بزرگ دارند و می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی غذا ارائه کنند، اجازه این کار را دارند. البته آنهم باید در ظروف یک بار مصرف باشد.

وی یادآور شد: حضور دانشجویان بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی از دانشجویان غیربالینی جدا شده است و تنها دانشجویان غیربالینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری هستند که کار آزمایشگاهی دارند و نمونه های که برای تحقیقات خود دارند زمان دارد و لازم است در دانشگاه حضور یابند. این دانشجویان اگر خوابگاهی باشند در ظرفیت پایین پذیرش می شوند.

خدابنده لو اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ایاب و ذهاب نخواهیم داشت و به صورت نیمه تعطیل خواهد بود. در صورتی که در برخی موارد نیاز باشد به صورت محدود انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت آموزشی به دانشگاه ها اعلام شده است که شرایط میهمان شدن را در دانشگاه شهر محل سکونت دانشجو را  تسهیل کنند.

مدیر امور دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی دانشجویان نو ورود ملزم هستند که در سایت سلامت وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید فرم خودارزیابی کرونا را تکمیل کنند. برنامه ریزی شده بخشی در مهرماه و بخش عمده دانشجویان در بهمن ما وارد دانشگاه شوند.

وی اظهار داشت: دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می شوند. ضمن اینکه تمامی دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به تجربه بازگشایی در خردادماه جای قرنطینه و جداگانه برای دانشجویان مشکوک به کرونا درنظر گرفته اند.

کد خبر 5012055

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا خوداظهاری پروتکل های بهداشتی خوابگاه های دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سال تحصیلی جدید کنکور 99 سازمان سنجش محرم 99 وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی جدید پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سال تحصیلی جدید دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

شنبه ۱ اردیبهشت تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم