Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود شکوهی گفت: برنامه کانون یاریگران زندگی ، به عنوان یکی از برنامه های ذیل کلان برنامه « یاریگران زندگی» که در جلسه 136 ستاد مبارزه با موادمخدر به تصویب رسیده است ، با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، طراحی و تدوین شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: برنامه « یاریگران زندگی» با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، طراحی و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوهی افزود: برنامه کانون یاریگران زندگی، به عنوان یکی از برنامه‌های ذیل کلان برنامه « یاریگران زندگی» که در جلسه 136 ستاد مبارزه با موادمخدر به تصویب رسیده است، با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، طراحی و تدوین شده است.

او  ادامه داد: در این برنامه، کوشش بر این است با تشکیل و شبکه‌سازی همیاری‌های دانش آموزان و ذینفعان مدرسه و محله، همچنین با توانمندسازی ایشان در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، زمینه‌ای فراهم شود که دانش آموزان، به همراه والدین، مدرسه و ذینفعان محلی، تمامی فرایند شناسایی رفتارهای پرخطر دانش آموزان تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه، طراحی، حمایت‌جویی، اجرا و مستندسازی پروژه‌های کوچک مدرسه ای را خود برنامه ریزی و مدیریت نمایند.

شکوهی خاطرنشان کرد: برهمین اساس، در راستای اجرای فعالیت" کانون یاریگران زندگی"، ذیل برنامه ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، از زیرنظام راهبری و مدیریت تربیتی و برنامه‌های ابلاغی، همچنین به منظور اجرای بسته تحولی پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش این دستورالعمل، با توجه به درس‌های آموخته شده، همچنین با رعایت و ملاحظه مقتضیات و شرایط خاص مدارس در دوره کرونا ، طراحی و اجرا می شود.

او به برخی از تغییرات این دستورالعمل اشاره کرد و گفت: در بخش چارچوب گسترش نرخ پوشش، ارتقاء کیفیت برنامه، هویت بخشی و شبکه سازی ، حمایت جویی ، اجرا و مستندسازی پروژه های کوچک از جمله این تغییرات است.

شکوهی در بخش سیاست های اجرایی نیز به توجه به خانواده، فضای مجازی و بویژه شبکه «شاد»، متناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد.

او در بخش فرایند به ظرفیت سازی، آموزش، تشکیل کانون، هویت بخشی و شبکه سازی اشاره کرد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به تغییرات در بخش فعالیت های رشد مدار اشاره کرد و افزود: منظور از فعالیت های رشد مدار، آن دسته از فعالیت هایی هستند که از طریق آموزش و فرهنگ سازی ، موجب رشد مهارت های خودمراقبتی در بین دانش آموزان ، والدین ، کارکنان و نیز سطح مدرسه می شود که شامل آموزش، ترویج، مشاوره همتایان است.

این مقام مسئول گفت: فعالیت های جامعه محور نقطه ثقل این برنامه است. در این بخش ، کانون های یاریگران زندگی ، تمامی فرایند شناسایی مخاطرات مدرسه تا تعیین راهکار ، طراحی پروژه ، حمایت جویی و اجرای آن را ، به اجرا می گذارند.

او به تدوین نیمرخ چالش ها فرصت های مدرسه اشاره کرد و گفت: در قالب این بخش ، اقدامات مانند: برگزاری جلسات بحث گروهی درباره مخاطرات تهدید کننده دانش آموزان در مدرسه و محله، تهیه پیش نویس فهرست مخاطرات، ترسیم مخاطرات بر روی یک برگه کاغذ A4 یا A3 به نام « درخت مشکلات/ آسیب ها» صورت می گیرد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ادامه داد: در تدوین نیمرخ راهکارها و ایده ها اقداماتی از جمله برگزاری جلسات، تهیه پیش نویس و ترسیم درخت راهکارها از آنهاست.

او گفت: نظارت و ارزیابی این برنامه ها در سامانه تسما صورت می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یاریگران زندگی دانش آموزان ظرفیت سازی برنامه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم