Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@07:11:55 GMT

رویا نونهالی و قربانی واقعی «عصر جمعه»

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۶۸۴

رویا نونهالی و قربانی واقعی «عصر جمعه»

فیلم سینمایی «عصر جمعه» به کارگردانی مونا زندی حقیقی پس از سال‌ها توقیف، به تازگی مجوز انتشار در نمایش خانگی را دریافت کرد. این فیلم که اولین بار در بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن توقیف شد، پنج شنبه هفته گذشته پس از گذشت ۱۵ سال در نمایش خانگی منتشر شد. به بهانه انتشار این فیلم، نگاهی داشته‌ایم به بازی خوب رویا نونهالی و نقشی که او در این اثر ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سوگند» زن عامی طبقه متوسط فیلم

«عصر جمعه» داستان زنی به نام «سوگند» با نام اصلی «شقایق» را روایت می‌کند که پس از سال‌ها، سر و کله خواهرش در زندگی او پیدا می‌شود و ماجراهایی در زندگی‌اش اتفاق می‌افتد. رویا نونهالی در این فیلم نقش شخصیت اصلی قصه یعنی همان «سوگند» را ایفا کرده است. این کاراکتر به همراه پسر نوجوان خود در یکی از طبقات آپارتمان کوچکی زندگی می‌کند و در خانه مشغول کار آرایشگری است. اتفاقاتی که در گذشته برای «سوگند» رخ داده، باعث شده است مسیر زندگی‌اش تغییر کند و سختی‌های زیادی را متحمل شود و بار مسئولیت پسر بیکار و پردردسرش روی دوش او باشد. «سوگند» متعلق به قشر متوسط جامعه است که مانند مردم عامی به فال و طالع‌بینی اعتقاد دارد. سبک زندگی، نوع پوشش و ارتباط او با اطرافیانش نیز نشان می‌دهد «سوگند» زن خجالتی یا باهوشی نیست. بازی خوب و قابل باور رویا نونهالی در فیلم «عصر جمعه» با بازی خوب خود و درکی که از شخصیت «سوگند» داشته است ویژگی‌های شخصیتی این کاراکتر را به نمایش می‌گذارد و مخاطب به خصوصیات مختلف او پی می‌برد. این بازیگر سعی کرده است متناسب با آن چه از کاراکتر «سوگند» گفتیم، با لحن متفاوتی صحبت و حتی در طرز راه رفتن خود نیز هماهنگ با نقش عمل کند، به این ترتیب خیلی خوب به تماشاگر می‌فهماند که مقتدر نیست، در مقابل پسر نوجوان خود بسیار ضعیف است و به طور کلی شخصیت زودباور و ساده‌ای دارد. اگر کاراکتر «زیبا» در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» را به یاد بیاورید متوجه خواهید شد که او در «عصر جمعه» درست در نقطه مقابل «زیبا» که زن آرام و محجوبی بود، قرار دارد و بازی بسیار متفاوتی داشته است. ناگفته نماند که طراحی لباس بسیار خوب او هم با نقشش کاملا هماهنگ است و تصویر «سوگند» را در ذهن مخاطب قابل باورتر می‌کند.

رویا نونهالی با توجه به ریزه‌کاری‌های نقش خود موفق شده به تناسب قصه نشان بدهد که تنهایی و بی‌پناهی از او چه شخصیتی ساخته است، بنابراین مخاطب به «سوگند» نزدیک و با او تا انتهای قصه همراه می‌شود.

تاثیرگذار در سکانس مهم

رویا نونهالی در یکی از سکانس‌های بسیار مهم فیلم که قرار است راز بزرگی فاش شود، بسیار خوب از پس ایفای نقش خود برمی‌آید. او در این سکانس که باید اتفاق تلخی را که در گذشته برایش رخ داده روایت کند، با بغض و حس بدی که از یادآوری آن اتفاق به او دست داده است، از راز زندگی‌اش پرده برمی‌دارد. رویا نونهالی با بازی فوق‌العاده خود، حس انزجار و ناراحتی‌اش را کاملا به تماشاگر منتقل می‌کند و حس همدلی او را در حساس‌ترین لحظه فیلم برمی‌انگیزد. رویا نونهالی سال ۸۴ در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد، اما رقیب مهم او یعنی هدیه تهرانی، این جایزه را برای بازی در فیلم «چهارشنبه سوری» اثر اصغر فرهادی از آن خود کرد، به این ترتیب رویا نونهالی این جایزه را از دست داد.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1427612

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران رویا نونهالی بازیگران سینما و تلویزیون ایران رویا نونهالی عصر جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند

به گزارش صدای ایران از ایسنا، کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره‌ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان‌های پاریس پرسه می‌زد و روز‌ها در رختکن استادیوم رولان گاروس می‌خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوند‌های پایداری با نماد‌های تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس‌های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نورافکن:سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است
  • نورافکن: سپاهان دو سال است که قهرمان واقعی لیگ است
  • رامین رضاییان: پرسپولیسی‌ها در قلب من هستند
  • نورافکن: در ۲ سال گذشته سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است!
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • تام و جری در دنیای واقعی (فیلم)
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت