Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، حسین میرزائی رئیس دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، با اعلام خبر فراخوان دوازدهمین دوره این جشنواره، زمان دریافت آثار را از دهم شهریورماه ۱۳۹۹ تا ۳۰ مهرماه سال جاری اعلام کرد.

 آثار مورد پذیرش جشنواره همچون ادوار گذشته در چهار قالب شامل «کتاب پژوهشی»، «گزارش اختتام یافته پژوهش»، «رساله دکتری» و «پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان اسفند ۱۳۹۸ پایان یافته‌اند می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: آثار علمی در این جشنواره در پانزده گروه علمی «اخلاق، ادیان و عرفان»، «تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی»، «حقوق»، «زبان، ادبیات و زبان‌شناسی»، «علوم اجتماعی و علوم ارتباطات»، «علوم‌اقتصادی، مدیریت و علوم مالی»، «علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی»، «علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای»، «علوم قرآنی، تفسیر و حدیث»، «فقه و اصول»، «فلسفه، منطق و کلام»، «فناوری اطلاعات، اطلاع. رسانی و کتابداری»، «مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)»، «مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی» و «مطالعات میان رشته‌ای» دریافت می‌شوند. بخش بین‌الملل جشنواره نیز آثار مربوط به حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، همچون ادوار گذشته در بخش ویژه نیز جایزه به شخصیت‌های پیشرو علوم انسانی و اسلامی، پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، انجمن علمی برتر، نشریه علمی برتر و نظریه‌پرداز برتر اعطا خواهد شد.

تمامی پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس WWW.FARABIAWARD.IR از دهم شهریورماه آثار علمی خود را ثبت کنند.

میرزائی همچنین با بیان اینکه ثبت آثار در سامانه جشنواره در دو قالب حقیقی و حقوقی است اظهار داشت: علاوه بر اینکه مولفان و پژوهشگران خود می‌توانند نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام نمایند. ناشران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، انجمن‌های علمی و گروه‌های علمی آموزشی و پژوهشی نیز چنانچه اثری را واجد شایستگی لازم می‌دانند به معرفی و ثبت آثار پیشنهادی مبادرت ورزند و زمینه شناسایی آثار فاخر را فراهم نمایند.

 جشنواره بین‌المللی فارابی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای و کمیسیون ملی آیسسکو، بنیاد ملی نخبگان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله برگزار می‌شود.

کد خبر 5012755 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جشنواره بین المللی فارابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 99 سازمان سنجش محرم 99 وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی آزمون دکتری تخصصی پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی جدید پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد