Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:11:55 GMT

مدارس باکاهش تراکم کلاس از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۹۲۵

مدارس باکاهش تراکم کلاس از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می شوند

رشید قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز به فعالیت خود در سال تحصیلی جدید ادامه می‌دهند، اظهار کرد: در وضعیت سفید فعالیت مدارس مانند سنوات گذشته خواهد بود و حضور دانش آموزان و معلمان و عوامل مدرسه در آموزشگاه الزامی است.

وی افزود: در وضعیت زرد با کاهش تراکم کلاس‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور می‌یابند و از طرفی برای جبران ساعت آموزش، از بستر اینترنت و فضای مجازی شبکه شاد نیز استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: همچنین در وضعیت قرمز، حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، منتفی است و فرایند آموزش دانش آموزان با بهره‌گیری از فضای مجازی، استفاده از بستر اینترنت و فضای شاد استمرار پیدا خواهد کرد.

قربانی با بیان اینکه با اعلام ستاد استانی کرونا، بخش عمده‌ای از شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند، یادآور شد: بر اساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان که هفته گذشته با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، مقرر شد فعالیت‌های آموزشی مدارس در دو هفته اول سال تحصیلی جدید در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت با شرایط زرد و در مناطق روستایی کم جمعیت با وضعیت سفید آغاز شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه درصد قابل توجهی از مدارس ما در مناطق روستایی کم جمعیت بین پنج تا هفت نفر تشکیل داده است که فعالیت آموزشی در این مناطق به صورت کامل بوده و همه معلمان در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به نحوه فعالیت مدارس شهری در ایام کرونا در سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: در این مدارس در دو هفته اول سال تحصیلی در دوره ابتدایی به صورت دو روز در هفته (شنبه و یکشنبه یا دوشنبه و سه شنبه) خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: کلاس سی نفری در دوره ابتدایی، به دو گروه تقسیم می‌شود گروهی دو روز اول هفته و گروهی نیز دو روز دوم هفته در مدارس حضور خواهند یافت.

وی به نحوه فعالیت مدارس دوره متوسطه نیز اشاره کرد و افزود: در دوره اول متوسطه دانش آموزان هفته‌ای دو روز و هفته بعد سه روز در مدرسه حاضر می‌شوند اما در مدارس دوره دوم متوسطه سه روز در هفته خواهد بود.

کد خبر 5012769

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان سال تحصیلی جدید محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا دانش آموزان سال تحصیلی دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است