Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:06:17 GMT

ارز ناشي از صادرات حتما بايد به کشور برگردد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۷۰۰۰

ارز ناشي از صادرات حتما بايد به کشور برگردد

خبرگزاری آریا- رحمانی فضلی گفت: ارز ناشی از صادرات حتما باید به کشور برگردد و این موضوع پیگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: در جلسه امروز یکی از این موضوعات بحث کارت بازرگانی و نحوه ساماندهی آن‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورالعمل‌ها درباره نحوه صدور و تمدید کارت‌ها انجام گرفته است که مقرر شد تا دهم آبان در ستاد کالا جلسه‌ای برگزار و ظرف این مدت این مسایل را حل کند تا صادرکنندگان بتوانند با خیال راحت کار خود را ادامه دهند.
وزیر کشور اظهارداشت: موضوع بعدی بحث برگشت ارز‌ها بود، اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شد درباره کسانی که ارز وارد نکردند در این جلسه همه نمایندگان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و صمت و اتاق بازرگانی همه توضیحات لازم را دادند و مشخص شد که این عدد با این رقم کلی نمی‌تواند مبنای درستی برای قضاوت و داوری و تحلیل باشد.
اقای رحمانی فضلی گفت: به هر حال برخی از آمار‌ها از بازگشت 70 درصد ارز و برخی نیز از بازگشت 30 درصد حکایت دارد. بر اساس بخشنامه‌های جدید مقرر شد این موضوع به وسیله دستگاه اجرایی بررسی شود و تلاش این است که ما در داخل خود دولت و بخش خصوصی این نوع مسائل را حل کنیم.

در این جلسه مقرر شد روزانه بیش از 3 میلیون ماسک به داروخانه ها توزیع شود
آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور افزود : یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز تولید و توزیع ماسک و قیمت آن است قیمت ماسک سه لایه برای مصرف‌کننده 1300 تومان تعیین شد وزارت بهداشت باید نظارت کند که ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد.
وزیر کشور گفت : موضوع دیگر سرعت و تعرفه اینترنت به عنوان یکی از مسائل مهم بود که برای مردم دغدغه و نگرانی ایجاد کرده بود .
وی افزود: امروز مخابرات و سازمان تنظیم مقررات در جلسه گزارشی دادند که از مصرف‌کننده حمایت کنند .
وی ادامه داد : با تصمیمات جدیدی که گرفته شد امیدواریم این مشکل تعرفه و سرعت بر طرفه شود بویژه با نزدیک شدن به ایام شروع مدارس و دانشگاه‌ها که نیاز بیشتری به این فضا هست تا بتوانند به راحتی دسترسی داشته باشند .
رحمانی فضلی افزود : کالاهای اساسی موضوعی است که در هر جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و آخرین گزارش‌ها از واردات، انبارها و توزیع تا خرده فروشی ها را پیگیری و تلاش می‌کنیم هیچ دغدغه‌ای در این زمینه برای مردم به وجود نیاید .
گزارشی که امروز داده شد اطمینان بخش بود امیدواریم با تلاش مسئولان بتوانیم خدمات را راحت و فعالیت های اقتصادی را در شرایط بهتری داشته باشیم .

شرایط انبار ها و توزیع کالا امیدوارکننده است
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی كشورگفت: آخرین گزارش ها از واردات، رسیدن كشتی های باری، شرایط انبار ها و توزیع تا خرده فروشی ها پیگیری می شود و تلاش بر این است كه هیچ دغدغه ای در این خصوص برای مردم نباشد.
آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی كشور كه با حضور اعضای این ستاد در محل وزارت كشور برگزار شد افزود: امیدواریم با تلاش همه مسئولان، خدمات مناسب و راحت را برای مردم و فعالان اقتصادی فراهم سازیم.
وی همچنین از تلاش رسانه ها تقدیر کرد و خواستار ارتقای نقش آفرینی مسئولانه رسانه ها شد و گفت : تقاضایم این است كه مبانی تحلیل ها و اصول توجه به مسائل اقتصادی در رسانه ها حتما با در نظر گرفتن شرایط حاكم اقتصادی بر كشور باشد.
رحمانی فضلی گفت : كشور در شرایط عادی فعالیت اقتصادی نمی كند هم در حوزه واردات و صادرات با تحریم های سخت مواجه هستیم كه این تحریم ها هزینه های اضافی بر دوش مان گذاشته و از طرف دیگر درآمدهایمان را به شدت كاهش داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود : تولید و سرمایه گذاری و صادرات و واردات در این شرایط مستلزم همكاری و مشاركت همگان است تا این مقطع را با تأمین منافع ملی پشت سر بگذاریم .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارز صادرات اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی رحمانی فضلی برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمربی ژیرونا: این دو بازیکن بارسلونا را می‌خواهم
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور