Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به تشریح برگزاری کلاس های درس در وضعیت های متفاوت کرونایی پرداخت.

 "حبیب‌الهی" صبح امروز ۱۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن آموزش گفت: به دنبال آن هستیم سال تحصیلی بدون وقفه شروع شود و همچنین افراد لازم التحصیل را پوشش کامل دهیم تا کسی از تحصیل محروم نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تضمین سلامت بهداشتی جسمانی و روانی دانش آموزان را یکی از کارهای آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، استفاده از فناوری‌های نوین برای استمرار آموزش و یادگیری و بهرهگیری از فناوری‌های نوین در طول سال تحصیلی بنابراین در راستای دستیابی به این اهداف سه سناریو برای سال تحصیلی جدید تعریف شده است.

معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید برآنکه ما تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم، در ادامه به سناریوهای تعریف شده در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: اگر ستاد مقابله با کرونای استان اجازه بازگشایی مدارس بدهد و در وضعیت سفید قرار بگیریم برنامه‌های آموزشی طبق روال سال گذشته اجرا می‌شود ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشنی و فاصله اجتماعی را رعایت خواهیم کرد.

وی با اشاره اینکه اگر منطقه‌ای در وضعیت زرد کرونایی قرار گیرد، تصریح کرد: در وضعیت زرد، مدارس با رعایت تراکم کلاس‌ها برگزار می‌شوند به‌طوری‌که کلاس‌های با تراکم کم، همه روزه به صورت حضوری برقرار است اما در کلاس‌های پر جمعیت، دانش آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند و دانش آموز فقط دو روز در هفته آموزش حضوری دارند به‌طوری‌که گروه "الف" روزهای شنبه و دوشنبه و گروه "ب" روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در مدرسه حاضر می‌شوند، ضمن آنکه برای دانش آموز در دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول یک روز آموزش مجازی در روزهای چهارشنبه در نظر گرفته شده است و دوره متوسطه نظری و فنی و حرفه و کاردانش روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آموزش غیرحضوری دارند.

حبیب‌الهی در ادامه با اشاره به اینکه اگر منطقه‌ای در وضعیت قرمز قرار گیرد، عنوان کرد: در وضعیت قرمز کلیه آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری است و دانش آموزانی که از ابزارهای هوشمند بهره‌مند هستند آموزش‌ها به‌صورت مجازی است و دانش‌آموزانی که ابزار هوشمند ندارند یا بسته اینترنتی در اختیار ندارد، از بسته‌های یادگیری برای آموزش آنها استفاده می‌کنیم.

وی یکی از شرکای مهم آموزش و پروش را در دوران کرونایی در امر آموزش را والدین دانست و در ادامه درباره استفاده از بستر اینترنت برای تشکیل کلاس مجازی، بیان کرد: همه ظرفیت‌های شبکه دانش آموزی «شاد» در سال گذشته کامل نبود و اکنون ظرفیت آن تکمیل شده و تا پایان هفته از نسخه آزمایشی آن رونمایی می‌شود.

معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بسته‌های اینترنتی رایگان و کم هزینه، اظهار کرد: هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست اما در این شرایط اگر هم قصد تامین سلامت فرزندانمان و هم تداوم جریان آموزش داریم بنابراین راهی جزی استفاده از فناوری‌های نوین نداریم.

وی بیان کرد: نقاطی در استان داریم که پوشش اینترنت ندارند و همچنین خانواده‌های که گوشی هوشمند در اختیار ندارند بنابراین برای آموزش این دانش آموزان مدرسه تلویزیونی، بسته‌های یادگیری و ارتباط معلم در نظر گرفته شده است.

حبیب‌الهی با اشاره به شهریه مدارس، عنوان کرد: مدارس غیر دولتی یک شهریه مصوبی دارند حتی اگر آموزش‌ها مجازی باشد هزینه‌های آن مدارس ساری و جاری است زیرا مدارس همه روزه باز و کادر مدرسه در همه وضعیت‌ها در مدارس حضور دارند و همچنین هزینه‌های مدارس هیات امنایی در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است اما اگر ولی نخواهد از خدمات مدارس هیات امنایی استفاده کند نیاز به پرداخت هزینه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش کروناویروس آموزش و پرورش سال تحصیلی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر